تماشا کنید: این فیلم ساخته‌شده با هوش مصنوعی، هوش از سر شما می‌برد

شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
حمله بیگانگان فضایی به زمین طرح گرافیکی
از حمله‌ی فضایی‌ها به زمین تا واکنش آمریکا و پرواز جنگنده‌ها در اطراف سفینه‌های فضایی، این فیلم کوتاه ساخته‌شده با هوش مصنوعی را از دست ندهید.
تبلیغات

شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و مایکروسافت از سال‌ها پیش سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی را شروع کرده‌اند و اکنون در سال ۲۰۲۳ سرویس‌هایی داریم که افزون‌بر نوشتن متن‌هایی با لحن انسان کدنویسی می‌کنند و متن را نیز می‌توانند به عکس تبدیل کنند.

هم‌زمان که شرکت‌هایی نظیر OpenAI به‌دنبال دستیابی به هوش جامع مصنوعی (AGI) با توانایی تصمیم‌گیری و استدلال هم‌سطح با انسان هستند، شرکت‌های کوچک‌تر پروژه‌های هیجان‌انگیزی با محوریت هوش مصنوعی انجام می‌دهند. در همین زمینه، شماری از پژوهشگران توانایی هوش مصنوعی را در تولید ویدئو محک می‌زنند.

ویدئو جدیدی از توانایی هوش مصنوعی در تولید فیلم بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است. این ویدئو واقع‌گرایانه هجوم سفینه‌های ناشناخته‌ی موجودات فضایی به زمین را شبیه‌سازی می‌کند.

تماشا در توییتر

در ویدئو بالا، صدای شبیه‌سازی‌شده‌ی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از ظهور موجودات فرازمینی خبر می‌دهد و در تلاش است مردم را از این موضوع آگاه کند. در‌ادامه‌ی ویدئو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ایالات متحده را مقصر وضعیت می‌داند و می‌گوید حمله‌ به یوفوها در آسمان آمریکا و کانادا باعث شده است تا مختصات زمین به‌دست فضایی‌ها بیفتد.

دیدن پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی در تولید محتواهای متنی و تصویری هم‌زمان هیجان‌انگیز و ترسناک است. بسیاری از تحلیلگران نگران پیشرفت افسارگسیخته‌ی این فناوری هستند؛ کار به جایی رسیده است که برخی از کارشناسان برتر این حوزه به‌همراه افراد معروفی نظیر ایلان ماسک توقف حداقل شش‌ماهه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی را خواستار شده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی هوش مصنوعی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات