اپل بار دیگر اپیک گیمز را کیش و مات کرد

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل در دادگاه تجدیدنظر نبرد حقوقی با اپیک‌گیمز که با موضوع رقابت غیرمنصفانه برگزار شد، بار دیگر شرکت بازی‌ساز را شکست داد.
تبلیغات

دادگاه تجدیدنظر در نبرد حقوقی میان اپل و اپیک‌گیمز که با موضوع قوانین اپ‌استور مطرح شده بود، به‌نفع غول فناوری اهل کوپرتینو رأی داد.

با توجه به اینکه رأی چندین دادگاه در حمایت از اپل صادر شده است، احتمال دارد هیچ تغییر عمده‌ای در میزان کمیسیون دریافتی این شرکت از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و بازی اعمال نشود.

سخنگوی اپل در مورد رأی اخیر دادگاه تجدیدنظر به‌نفع این شرکت گفت: «تصمیم امروز بار دیگر بر پیروزی قاطعانه‌ی اپل در پرونده تأکید دارد زیرا ۹ مورد از ۱۰ ادعای مطرح‌شده به نفع ما اعلام شد.»

به گزارش گیزموچاینا، طی دوسال گذشته این دومین‌ بار است که دادگاه فدرال در رابطه با قوانین ضدرقابتی در سطح ایالتی به نفع اپل رأی می‌دهد.

سازنده‌ی آیفون چند سال قبل نیز در اولین نبردهای حقوقی با اپیک‌گیمز، پیروز دادگاه شده بود و اکنون دادگاه تجدیدنظر این مورد را پذیرفت که اپل با ممنوع کردن بازار برنامه‌های رقیب برای کاربران آیفون، قوانین ضدرقابتی را نقض نکرده است.

اپیک‌گیمز با معرفی سیستم پرداخت اختصاصی خود در بازی معروف فورتنایت سعی کرد از پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی به اپل برای هر تراکنش اجتناب کند و به‌همین‌دلیل از غول فناوری کوپرتینویی شکایت کرد. این شرکت قوانین اپل را زیر پا گذاشت که در نهایت به محرومیت آن از اپ‌استور ختم شد. پس‌ از مطرح شدن شکایت اپیک‌گیمز علیه اپل، چند توسعه‌دهنده‌ی دیگر نیز شکایت‌های مشابهی را علیه سازنده‌ی آیفون مطرح کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات