هشدار مدیرعامل اپیک گیمز: اپل، متاورس را درهم‌می‌شکند

جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
مدیرعامل اپیک گیمز در مصاحبه‌ای جدید با انتقاد از اپل گفته این شرکت در صورتی که نتواند همه‌ی سود متاورس را به جیب بزند، آن را درهم‌می‌شکند.
تبلیغات

اپل و اپیک گیمز رابطه‌ی بسیار پرتنشی دارند و سیاست‌های کاری‌شان در حوزه‌های مختلف متفاوت است. اپیک گیمز یکی از جدی‌ترین منتقدان اپ استور محسوب می‌شود و در دادگاه نیز پرونده باز کرده است. هر دو شرکت در حال کار روی سرویس‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جدیدی هستند و در همین حین تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، نسبت‌ به رفتاری که اپل در این حوزه‌ها خواهد داشت هشدار داده است.

سوئینی در مصاحبه‌ای جدید درباره‌ی متاورس صحبت کرد. او گفت اپیک گیمز در حوزه‌ی متاورس به‌دنبال ایجاد اکوسیستمی یکپارچه است که «به یک باغ محصور دیگر تبدیل نشود.» این گفته طعنه‌ی مستقیم به اپل است؛ سوئینی اعتقاد دارد که اپ استور در آیفون و آیپد حکم یک باغ محصور را دارد که مبتنی‌بر سیاست‌های انحصارگرایانه است.

سوئینی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی موانع ایجاد متاورس یکپارچه، بدون درنگ به اپل اشاره کرد. مدیرعامل اپیک گیمز اعتقاد دارد که اپل «سعی خواهد کرد متاورس را درهم‌بشکند یا تمام سود آن را استخراج کند.» به گفته‌ی سوئینی، اپل اجازه نمی‌دهد در پلتفرم‌هایش از موتوری دیگر برای ساخت مرورگر استفاده کنید: «آن‌ها می‌توانند همان کار را برای متاورس نیز انجام دهند. می‌توانند بگویند که شما باید از موتور متاورس محدود اپل استفاده کنید، نمی‌توانید موتور اختصاصی خود را بسازید، نمی‌توانید از آنریل انجین استفاده کنید.»

تیم سوئینی در ادامه‌ی سخنان انتقادی‌اش درباره‌ی اپل اضافه کرد: «آن‌ها می‌توانند همین فردا قوانین پلتفرم را تغییر دهند تا هرآنچه را که همه انجام می‌دهند، نابود کنند. به‌ همین دلیل است که ما واقعاً به قوانین ضدانحصار قوی نیاز داریم.»

سوئینی می‌گوید به‌جز انحصارگرایی اپل، اپیک گیمز می‌تواند تمامی چالش‌های دیگر را برای ساخت متاورس از پیش رو بردارد. به گفته‌ی او، اگر اپل اجازه پیدا کند که از قدرت بازار و سخت‌افزارش برای متاورس بهره بگیرد، می‌تواند به‌طور کامل بر این حوزه مسلط شود: «ما در حال مبارزه با این موضوع هستیم.»

به گزارش 9to5Mac، متاورس حوزه‌ای است که اپیک گیمز منافع زیادی در آن دارد و می‌خواهد به‌طور جدی فعالیتش را پیش ببرد. سوئینی می‌گوید اپیک گیمز با آنریل انجین در حوزه‌ی موتورهای ساخت متاورس رقابت خواهد کرد و در آینده سراغ ساخت سرور برای میزبانی از محتوای متاورس خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات