گوگل زیر تیغ شایعات جنجالی: چت‌بات Bard از داده‌های ChatGPT استفاده می‌کند؟

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
جستجو Bard بارد در گوگل
منابع آگاه می‌گویند گوگل برای تعلیم Bard از داده‌های اصلی‌ترین رقیب این چت‌بات یعنی ChatGPT استفاده کرده است.
تبلیغات

گوگل بارد، اصلی‌ترین رقیب ChatGPT، شروع موفقی نداشته است. از زمان رونمایی اولیه‌ی بارد، چت‌بات گوگل همواره خبرساز بوده و حاشیه‌های این سرویس همچنان ادامه دارد. منابع آگاه می‌گویند گوگل به‌شدت روی هوش مصنوعی متمرکز شده است تا از رقابت با چت جی پی تی و چت‌بات مایکروسافت بینگ سربلند بیرون بیاید.

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی ادعا می‌کند گوگل اعضای تیم DeepMind و Google Brain را در پروژه‌ی جدیدی به نام Gemini موظف کرده است سرویس‌های هوش مصنوعی جدیدی برای شکست‌دادن OpenAI توسعه دهند.

اینفورمیشن همچنین می‌گوید گوگل برای تعلیم چت‌بات بارد، داده‌های سرویس ChatGPT را از وب‌سایتی به نام ShareGPT استخراج و از آن‌ها استفاده کرده است. اینفورمیشن می‌گوید یکی از پژوهشگران هوش مصنوعی گوگل علیه استفاده از این داده‌ها موضع گرفته و در نهایت استعفا داده است.

گوگل در بیانیه‌ای که برای ورج ارسال کرده، ادعاهای اینفورمیشن را به‌طور قاطعانه تکذیب کرده است: «بارد بر پایه‌ی هیچ داده‌ای از ShareGPT یا ChatGPT تعلیم داده نشده است.»

مطابق‌با ادعای وب‌سایت اینفورمیشن، یکی از پژوهشگران گوگل به نام جیکوب دولین پس از هشدار به گوگل برای عدم استفاده از داده‌های ChatGPT، سریعا این شرکت را ترک کرده و به OpenAI ملحق شده است. استفاده از این داده‌ها به معنی نقض قوانین خدمت‌دهی OpenAI است و در نهایت باعث می‌شود پاسخ‌های بارد بسیار مشابه ChatGPT باشد. یک منبع آگاه به اینفورمیشن گفته گوگل پس از هشدارهای دولین استفاده از داده‌های ChatGPT را متوقف کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات