افزونه جدید ChatGPT دسترسی این هوش مصنوعی به اینترنت را فراهم می‌کند

جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ربات چت جی پی تی ساخت Open AI
اطلاعات چت‌بات ChatGPT تا سال ۲۰۲۱ محدود شده است و همین موضوع گاهی اوقات باعث ایجاد پاسخ‌های عجیب‌و‌غریب می‌شود.
تبلیغات

OpenAI می‌گوید افزونه‌هایی برای ChatGPT منتشر خواهد کرد که قابلیت‌های مختلفی را به این چت‌بات اضافه می‌کند و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند از آن‌ها در برنامه‌های خود استفاده کنند. افزونه‌های این هوش مصنوعی فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی هستند؛ اما کاربران می‌توانند در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند تا زودتر از سایرین به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

به‌گزارش تِک‌اسپات، یکی از افزونه‌های جدید ChatGPT امکان فرمول‌بندی پاسخ مناسب را با دسترسی به اینترنت ارائه خواهد داد. به کارکرد این چت‌بات از زمان انتشار اولیه تا‌کنون بارها نقدهای وارد شده است؛ زیرا براساس داده‌هایی آموزش دیده است که تا سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شده‌اند‌. بدین‌ترتیب، چت‌بات OpenAI در پاسخ به پرسش‌های به‌روز مشکل دارد.

به‌عنوان مثال، اگر از ChatGPT درباره‌ی فردی اخیراً فوت‌شده سؤال کنید، به شما می‌گوید تا جایی که می‌داند او هنوز زنده است.

علاوه‌براین، درباره‌ی موضوعی دیگر ChatGPT ادعا می‌کند متکالف در سال ۲۰۰۳ (به‌جای ۲۰۲۳) برنده‌ی جایزه‌ی تورینگ شده است. اجازه‌دادن به این چت‌بات برای دسترسی به اینترنت باعث خواهد شد پاسخ‌های دقیق‌تری را براساس اطلاعات به‌روز ارائه دهد و به‌طور‌کلی مطمئن‌تر و کاربردی‌تر باشد.

افزونه‌های ChatGPT علاوه‌بر دسترسی به اینترنت، به توسعه‌دهندنگان اجازه می‌دهند رابط‌هایی را برای هوش مصنوعی ایجاد کنند تا افراد بتوانند ازطریق آن‌ها با هوش مصنوعی تعامل برقرار کنند. گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیان‌گذاران OpenAI، نشان داد چگونه می‌توان دستور غذا را جست‌وجو کرد تا ChatGPT مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات