معلمان بیشتر از دانش‌آموزان از ChatGPT استفاده می‌کنند؛ اما چرا؟

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
معلم ربات
نتایج یک مطالعه‌ی تحقیقاتی نشان می‌دهد اکثر معلمان از ChatGPT برای تکمیل کارهای روزانه‌ی خود استفاده می‌کنند.
تبلیغات

هوش مصنوعی ChatGPT قابلیت‌های فنی پیشرفته‌ای مثل کدنویسی، نوشتن مقالات، پاسخ به سؤالات عملی و غیره را در دسترس میلیون‌ها کاربر اینترنت قرار داده است و همین ویژگی‌ها نگرانی‌هایی را درمورد آینده‌ی حوزه‌ی آموزش ایجاد کرد. برخی افراد نگران هستند که هوشمندی و دسترسی گسترده‌ی چت‌بات مذکور به سیل اطلاعات در همه‌ی حوزه‌ها، باعث افزایش تقلب میان دانش‌آموزان شود.

اکنون یک نظرسنجی درمورد ChatGPT، نتایج بسیار شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد. طبق داده‌های به‌دست آمده از این مطالعه، معلمان درواقع بیشتر از دانش‌آموزان از چت‌بات هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش ZDNet، بنیاد خانواده‌ی والتون تحقیقی درمورد استفاده از ChatGPT میان دانش‌آموزان و معلمان انجام داده است که نشان می‌دهد ۵۱ درصد از ۱۰۰۰ معلم شرکت‌کننده در نظرسنجی از چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI استفاده کرده‌اند. علاوه‌براین ۴۱ درصد از آن‌ها می‌گویند حداقل یک‌بار در هر هفته از ChatGPT استفاده می‌کنند.

این درحالی است که نتیجه‌ی مطالعه‌ی والتون نشان می‌دهد فقط یک‌سوم دانش‌آموزان از ChatGPT برای انجام برخی وظایف خود در مدرسه بهره گرفته‌اند.

حرفه‌ی معلمی به تفکر خلاقانه‌ی روزانه نیاز دارد. وقتی وارد کلاس می‌شوید، همه‌چیز از برنامه‌ی درسی گرفته تا چیدمان صندلی‌ها، دیدگاه معلم را نشان می‌دهند.

ChatGPT ابزاری عالی برای کمک به تفکر خلاقانه‌ی معلمان است. براساس مطالعه‌ی والتون، از هر ۱۰ معلم، سه نفر از چت‌بات مذکور برای انجام کارهایی مثل برنامه‌ریزی درسی، دریافت ایده‌های خلاقانه برای کلاس‌ها و ایجاد دانش‌ پیش‌زمینه برای آموزش درس‌ها به دانش‌آموزان بهره گرفته‌اند.

شما می‌توانید با ChatGPT ایده‌های بسیار جذابی برای انجام کارهای مختلف دریافت کنید. کمک‌های خلاقانه‌ی این چت‌بات می‌تواند حتی فراتر از کلاس‌های درسی مفید واقع شوند که ازجمله می‌توان به ایده‌پردازی روزانه درمورد تمرینات، دستورالعمل پخت غذا، ایده برای قرارهای ملاقات و موارد دیگر اشاره کرد.

سه‌چهارم از معلمانی که در نظرسنجی والتون شرکت کردند اعتقاد دارند ChatGPT می‌تواند به رشد آن‌ها به‌عنوان یک آموزگار کمک کند. دو‌سوم از این افراد نیز ترجیح می‌دهند مردم، زمان خود را صرف توسعه‌ی راهکارهایی برای ترکیب ChatGPT با آموزش و یادگیری کنند.

نتایج به‌دست آمده از مطالعه‌ی اخیر والتون، با واکنش‌های قبلی معلمان به هوش مصنوعی بسیار متفاوت است. به‌عنوان مثال اوایل سال جاری، اداره‌ی آموزش و پرورش شهر نیویورک، دسترسی به چت‌بات ChatGPT را برای کارکنان و دانش‌آموزان محدود کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات