OpenAI از محبوبیت بالای ChatGPT میان مردم شوکه شده است

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عکس لپتاپ در وبسایت OpenAI صفحه ChatGPT
خالق هوش مصنوعی ChatGPT اعلام کرده است نمی‌داند چرا افراد تا این حد به چت‌بات آن علاقه‌مند شده‌اند.
تبلیغات

اگر شما هم مجذوب چت‌بات معروف OpenAI یعنی ChatGPT شده‌اید، جالب است بدانید سازندگان این هوش مصنوعی دلیل محبوبیت بالای آن را نمی‌دانند.

یان لیکه، یکی از مدیران ارشد OpenAI در گفت‌وگو با MIT Technology Review اظهار داشت:

صادقانه بگویم، دوست دارم بدانم دقیقاً چه چیزی باعث شده است چت‌بات ChatGPT تا این‌ حد میان مردم محبوبیت پیدا کند.
- یان لیکه

لیکه در ادامه گفت: «راستش را بخواهید ما دلیل محبوبیت ChatGPT را نمی‌دانیم». او تنها کسی نیست که در OpenAI چنین احساسی دارد. حتی سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت به مطبوعات گفت هوش مصنوعی ChatGPT محصولی وحشتناک است.

شخصیت‌های دیگری مثل جان شولمن که یکی از بنیان‌گذاران OpenAI است، ساندیتی آگاروال محقق سیاست‌های این شرکت و لیام فدوس دانشمند محقق هوش مصنوعی، نظری مشابه درمورد هوش مصنوعی ChatGPT دارند.

شولمن طی مصاحبه‌ی اخیر خود با MIT گفت: «انتظار داشتیم چت‌بات ChatGPT طرفدارانی میان مردم پیدا کند اما فکر نمی‌کردیم محبوبیت آن به‌ چنین سطحی برسد.»

فدوس نیز از مجذوب شدن افراد به چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT متعجب شده است. آگاروال نیز اعتراف کرد آن‌ها به‌قدری روی مدل‌های خود کار می‌کنند که گاهی یادشان می‌رود این فناوری‌ها تا چه‌حد می‌توانند برای دنیای واقعی شگفت‌انگیز باشند.

به‌نظر می‌رسد کنایه‌ی آگاروال به این مورد اشاره دارد که اگرچه ChatGPT فقط چند ماه است که دردسترس قرار گرفته اما فناوری پایه‌ی آن از مدتی قبل وجود داشته است.

مدل زبان بزرگ (LLM) براساس GPT-3.5 توسعه داده شده است و این چارچوب از مدتی قبل دردرسترس عموم قرار گرفته بود.

فیوچریسم می‌نویسد مدیران OpenAI به‌وضوح نمی‌توانستند هرج‌ومرج ناشی از انتشار عمومی ChatGPT را پیش‌بینی کنند. به‌هرحال این مدل‌های زبانی، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شرکت مجبور است با ارائه‌ی راهکارهای جدید با آن‌ها مقابله کند.

لیکه به MIT گفت: «پیش‌بینی قابلیت‌های هوش مصنوعی قبل‌ از انتشار عمومی آن واقعاً سخت است. بنابراین ما به نظارت دقیق بر روش استفاده‌ی مردم از این فناوری، مشاهده‌ی آنچه رخ می‌دهد و سپس واکنش به آن، نیاز داریم.»

لیکه همچنین اعلام کرد: «این بدان معنا نیست که نباید مشکلات امنیتی را به‌طور فعال پیش‌بینی کنیم، اما درمورد محصولاتی مثل ChatGPT، فقط پس‌ از ارائه‌ی عمومی آن‌ها می‌توان متوجه برخی مشکلات شد و پیش‌بینی چنین مواردی واقعاً سخت است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات