ظاهراً گوگل اسیستنت فراموش کرده است چطور دستگاه‌های هوشمند خانگی را کنترل کند

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
دستیار صوتی گوگل اسیستنت
برخی کاربران هنگام استفاده از گوگل اسیستنت برای کنترل لوازم خانگی هوشمند خود با مشکل مواجه شده‌اند زیرا این دستیار دستورات آن‌ها را درک نمی‌کند.
تبلیغات

اخیراً تعدادی از کاربران در کشورهای مختلف هنگام استفاده از گوگل اسیستنت برای انجام کارهایی مثل خاموش کردن لامپ‌های هوشمند با مشکل مواجه شده‌اند. ظاهراً این دستیار صوتی روش کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی را فراموش کرده است.

دستیار مجازی گوگل امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند را با استفاده از دستورات صوتی ارائه می‌دهد اما این ویژگی اکنون با مشکلات فنی مواجه شده است و کاربران درحال‌حاضر نمی‌توانند از گوگل اسیستنت برای کنترل لوازم خانگی خود استفاده کنند.

در شرایط عادی با گفتن دستورات صوتی مثل Hey Google, turn on the lights (هی گوگل، لامپ‌ها را روشن کن)، دستیار دیجیتال گوگل این‌کار را انجام و پیامی مبنی‌بر پیروی از درخواست کاربر ارائه می‌دهد. به‌هرحال اگر اکنون از این دستیار درخواست کنید چنین کاری انجام دهد با پیام Sorry, I didn’t understand (متأسفم، متوجه نشدم) مواجه خواهید شد.

وب‌سایت Androidauthority، مشکل دستیار صوتی گوگل اسیستنت در کنترل لوازم خانگی هوشمند را تأیید کرده است و به‌نظر می‌رسد این مسئله فقط مختص ایالات‌متحده نیست زیرا برخی از کاربران در کشورهای دیگر نیز با همین مورد مواجه شده‌اند.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد این نقص‌ها به کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی محدود شده است زیرا امکان استفاده از گوگل اسیستنت برای انجام کارهای دیگر مثل پاسخ به سؤالات یا مکالمات دوطرفه وجود دارد. ازطرف دیگر این مشکل احتمالاً فقط به دستیار صوتی گوگل مربوط می‌شود زیر پلتفرم Google Home همچنان بدون نقص کار می‌کند.

گوگل احتمالاً مشکل اسیستنت را به‌زودی رفع خواهد کرد و بنابراین اگر با این مورد مواجه شده‌اید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات