مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی همه مردم را به برنامه‌نویس کامپیوتر تبدیل می‌کند

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات چت جی پی تی روی تبلت
جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اعتقاد دارد که به‌لطف ابزارهای هوش مصنوعی مولد، همه‌ی مردم می‌توانند برنامه‌نویسی انجام دهند.
تبلیغات

ChatGPT و ابزارهای هوش مصنوعی مولد در ماه‌های اخیر به‌شدت موردتوجه بوده‌اند. این ابزارها به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارند که غالباً توسط پردازنده‌های انویدیا تأمین می‌شود. تیم سبز به‌لطف افزایش محبوبیت هوش مصنوعی درآمد زیادی به جیب زده و ارزش سهام این شرکت نیز رشد قابل‌توجهی تجربه کرده است.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اعتقاد دارد که هوش مصنوعی مولد یکی از مهم‌ترین اتفاقات صنعت رایانش است. او در کنفرانس مالی جدید گفت هوش مصنوعی به همه امکان می‌دهد که تبدیل‌به برنامه‌نویس کامپیوتر شوند؛ صرفاً کافی است ایده‌ی خود را به هوش مصنوعی بدهید تا پروژه را در زمانی سریع تحویل بگیرید.

بر اساس گزارش اکستریم‌تک، انویدیا در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۳ فراتر از حد انتظار ظاهر شد و کسب‌و‌کار دیتاسنتر این شرکت به‌شدت رشد کرد. همانطور که می‌شد انتظار داشت، در کنفرانس مالی بارها به هوش مصنوعی اشاره شد. هوانگ گفت محبوبیت ناگهانی ChatGPT نتیجه‌ی حقیقتی ناگفته بوده است: این‌که ChatGPT مهارت‌هایی از خود نشان داد که برای انجام آن‌ها تعلیم ندیده بود.

جن‌سون هوانگ می‌گوید که ChatGPT اساساً می‌تواند زبان انسان را به کد کامپیوتری ترجمه کند: «ChatGPT برنامه‌ای است که می‌تواند یک برنامه را برای برنامه‌ای دیگر بنویسد.» او در تکمیل سخنانش گفت که برای نمونه می‌توان از پایتون برای بلندر که نرم‌افزاری سه‌بعدی است خروجی گرفت.

آنچه جن‌سون هوانگ توصیف کرده، نگرانی زیادی برای برنامه‌نویسان ایجاد می‌کند چون ممکن است روزی برنامه‌نویسان انسانی از معادله خارج شوند. هوانگ می‌گوید در این سناریو، زبان انسانی تبدیل به زبان برنامه‌نویسی جدیدی می‌شود: «ما اکنون درک می‌کنیم که شاید زبان انسانی یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری بی‌نقص است.» مدیرعامل انویدیا در ادامه‌ی سخنانش گفت: «ما برنامه‌نویسی کامپیوتر را برای همه دموکراتیزه کرده‌ایم، برای تقریبا همه‌ی کسانی که می‌توانند وظیفه‌ی به‌خصوصی را در قالب زبان انسانی توضیح دهند.»

هوانگ می‌گوید به‌لطف هوش مصنوعی وارد دوران جدیدی برای صنعت رایانش شده‌ایم که برای کل دنیا «کاملاً انقلابی» است. به گفته‌ی مدیرعامل انویدیا، میزان فعالیت‌های متمرکز بر سرویس‌های هوش مصنوعی این شرکت در دو ماه اخیر سربه‌فلک کشیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات