انویدیا، بزرگ‌ترین برنده محبوبیت ChatGPT؛ سهام تیم سبز در یک ماه ۳۴ درصد رشد کرد

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
جن سون هوانگ / Jensen Huang مدیرعامل انویدیا با کت مشکی
بررسی نمودارهای مالی نشان می‌دهد ارزش سهام انویدیا در یک ماه ۳۴ درصد رشد کرده است. رشد سهام انویدیا به افزایش محبوبیت ChatGPT نسبت داده می‌شود.
تبلیغات

با افزایش محبوبیت ChatGPT، تریدرهای وال‌استریت بیشتر از هر زمان دیگری به سهام شرکت‌های تراشه‌ساز مثل انویدیا توجه نشان داده‌اند. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ارزش سهام تیم سبز در یک ماه اخیر بیش از ۳۴ درصد رشد کرده است.

در نتیجه‌ی رشد سهام انویدیا، ارزش دارایی جن‌سون هوانگ، مدیرعامل این شرکت، رشد قابل‌توجهی تجربه کرده و به ۱۸٫۹ میلیارد دلار رسیده است. مطابق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، سرمایه‌ی هیچ‌یک از میلیاردرهای آمریکا در سال جاری میلادی تا این حد رشد نکرده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که ۱۰ میلیارد دلار در OpenAI (خالق ChatGPT) سرمایه‌گذاری می‌کند. ChatGPT چت‌باتی هوشمند است که به هر سؤالی پاسخ می‌دهد و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

ChatGPT برای پردازش همزمان میلیون‌ها سؤال، به سرورهای ابری مجهزبه پردازنده‌ی گرافیکی پرقدرت اتکا می‌کند. افزایش تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی OpenAI باعث بالا رفتن فروش پردازنده‌های گرافیکی انویدیا شده است.

انویدیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تراشه‌سازی دنیا است که قبلا فقط پردازنده‌ی گرافیکی تولید می‌کرد، اما هم‌اکنون تراشه‌های متعددی برای خودرو، ربات‌ها و پردازش‌های مرتبط‌به هوش مصنوعی می‌سازد.

هفته‌ی گذشته تحلیلگران گفتند که افزایش محبوبیت ChatGPT احتمالا فروش پردازنده‌های انویدیا را در یک سال بین سه تا ۱۱ میلیارد دلار افزایش می‌دهد. همزمان تحلیلگران شرکت‌های بنک آو امریکا و ولز فارگو از انویدیا به‌عنوان یکی از برندگان احتمالی محبوبیت ChatGPT یاد کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات