۹ قابلیت خلاقانه هوش مصنوعی ChatGPT که احتمالاً از آن‌ها اطلاع ندارید

یک‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت های خلاقانه ChatGPT
در این مقاله، برخی از قابلیت‌های خلاقانه‌ی ChatGPT را معرفی می‌کنیم که شاید کمتر کسی از آن‌ها اطلاع داشته باشد.
تبلیغات

یکی از کارهای ساده‌ای که می‌توانید با هوش مصنوعی ChatGPT انجام دهید، مطرح‌کردن سؤال درباره‌ی موضوعات مختلف است؛ البته تضمینی وجود ندارد که این چت‌بات درمقایسه‌با روش‌های معمولی مثل موتور جست‌وجوی گوگل، پاسخی دقیق و کامل به درخواست‌های شما بدهد. به‌هرحال، این ابزار سعی می‌کند به‌ بهترین حالت ممکن و با لحنی شبیه انسان به سؤالات کاربران جواب دهد.

هوش مصنوعی ChatGPT علاوه‌بر پاسخ به پرسش‌ها، قابلیت‌های دیگری هم دارد که شاید در نگاه اول متوجه آن‌ها نشوید. در این مقاله، برخی از ویژگی‌های این چت‌بات را مرور می‌کنیم که احتمالاً از آن‌ها اطلاع ندارید.

۱. ChatGPT می‌تواند به‌عنوان ماشین مجازی لینوکس با خودش صحبت کند

شاید کاربران عادی به استفاده از ChatGPT به‌عنوان ماشین مجازی لینوکس تمایلی نداشته باشند؛ اما عملکرد چت‌بات مذکور در این زمینه بسیار شگفت‌انگیز است.

جوناس دگراوی از ChatGPT برای ساخت ماشین مجازی لینوکس استفاده کرده است. او سپس چت‌بات را به اینترنت متصل کرد تا بتواند در آن‌جا با نسخه‌ی استاندارد خود تعامل داشته باشد.

۲. ساخت موسیقی با ChatGPT

کانال یوتیوب Ramzoid از چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI برای ساخت موسیقی استفاده کرده است. این یعنی ChatGPT می‌تواند ترانه بگوید و سازهای موردنیاز برای ساخت آهنگ را نیز بنوازد. برای این منظور آنچه نیاز دارید، باید دقیقاً به چت‌بات اعلام کنید.

۳. ChatGPT می‌تواند لوگوهای جدید بسازد

ChatGPT ابزاری برای طراحی نیست؛ اما می‌داند چطور این‌ کار را انجام دهد. درواقع، این هوش مصنوعی عملکرد بسیار خوبی در ایجاد عناصر بصری دارد. شما می‌توانید با چت‌بات مذکور برای کسب‌وکار یا پروفایل خود لوگو اختصاصی بسازید.

هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند برای بازآفرینی لوگوهای موجود نیز استفاده شود و بدین‌منظور فقط باید دستورالعمل‌های کتبی مناسب را به آن ارائه دهید.

۴. ChatGPT می‌تواند انیمیشن سه‌بعدی بسازد

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید ChatGPT امکان ساخت انیمیشن سه‌بعدی را نیز دارد. کانال یوتیوب Marble Science از این ابزار برای تولید انیمیشن‌های سه‌بعدی بهره گرفته است. برای این منظور به دانش فنی نیاز نخواهید داشت و فقط باید دستورالعمل‌ها را به‌دقت به چت‌بات ارائه دهید.

۵. ChatGPT می‌تواند ایمیل‌های بسیار باکیفیت بنویسد

قابلیت نوشتن ایمیل ChatGPT

اگر برای نوشتن ایمیل درخواست استخدام هیچ ایده‌ای ندارید، ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید از این هوش مصنوعی درخواست کنید ایمیلی برای استخدام‌شدن در شغلی خاص، درخواست افزایش حقوق و... بنویسد.

HowToGeek با ارائه‌ی دستورالعملی نسبتاً ساده، از ChatGPT برای ایجاد ایمیل حرفه‌ای استفاده کرده است و نتایج به‌دست‌آمده واقعاً حیرت‌انگیز هستند.

۶. تولید محتوا به چند زبان با ChatGPT

شما می‌توانید از هوش مصنوعی ChatGPT برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف استفاده کنید. به‌عنوان مثال، از این چت‌بات درخواست کنید مقاله‌ای درباره‌ی روش اتصال به اینترنت بنویسد و سپس آن را به چهار زبان مختلف ارائه دهد.

۷. استفاده از ChatGPT برای ایده‌گرفتن در‌زمینه‌ی تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی تولید کننده عکس

کانال یوتیوب PhoneBuff با انتشار ویدئویی نشان داد می‌توان از ChatGPT برای تولید محتوا بهره گرفت. شما می‌توانید از این هوش مصنوعی درخواست کنید تا در حوزه‌ی کاری خودتان، پیشنهاهایی برای ساخت محتوا ارائه دهد و حتی تیتر مناسبی برای ویدئو یا مقاله‌ی شما ایجاد کند.

۸. می‌تواند برای مهمانی مخصوص کودکان برنامه‌ریزی کند

ChatGPT همیشه نمی‌تواند به سؤالات کاربران به‌طور کامل و صحیح پاسخ دهد؛ به‌همین‌دلیل، فعلاً نمی‌توان از آن به‌عنوان جایگزین مطمئن موتور جست‌وجوی گوگل استفاده کرد. همچنین، این هوش مصنوعی توانایی بسیار زیادی برای استخراج اطلاعات خاص از اینترنت دارد.

به‌عنوان مثال شاید بخواهید از ChatGPT برای برگزاری جشن تولد فرزند خود ایده بگیرید. در این شرایط، می‌توانید از چت‌بات درخواست کنید بهترین ایده را برای برگزاری میهمانی کودکی ۱۰ ساله ارائه دهد.

۹. از ChatGPT برای بازی نقش‌آفرینی متنی استفاده کنید

اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی علاقه دارید، شاید بتوانید از ChatGPT به‌عنوان ابزاری برای سرگرمی استفاده کنید.

شما می‌توانید دستورالعمل‌های بازی را به چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT ارائه دهید و ساعت‌ها با این ابزار به انجام بازی‌های متنی مشغول شوید.

منبع: BGR

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات