توییتر از این‌ پس برای ارسال پیامک احراز هویت دو مرحله‌ای، هزینه دریافت می‌کند

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو توییتر روی گوشی هوشمند
غیر از مشترکان سرویس توییتر Blue، سایر کاربران این شبکه اجتماعی برای استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای باید هزینه‌ی پیامک آن را پرداخت کنند.
تبلیغات

زوئی شیفر از وب‌سایت پلتفرمر اعلام کرد توییتر از این به‌ بعد هزینه‌ی پیامک مربوط به احراز هویت دو مرحله‌ای را از کاربران دریافت خواهد کرد.

به گزارش ورج، پرداخت هزینه‌ی پیامک احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر به‌طور رسمی اعلام شده است و درنتیجه کاربران برای استفاده از این قابلیت باید هزینه پرداخت کنند. از ۲۰ مارس به‌بعد اگر مشترک سرویس توییتر Blue نشوید یا حساب خود را به استفاده از یک برنامه‌ی احرازهویت مطمئن‌تر تغییر ندهید، این شبکه‌ی اجتماعی به‌سادگی ویژگی تأیید هویت دو مرحله‌ای را غیرفعال خواهد کرد. گفتنی است خرید اشتراک توییتر Blue برای کاربران اندروید و iOS به‌ترتیب ۸ دلار و ۱۱ دلار در ماه هزینه دارد.

این‌ روزها، روش‌های هک سیم‌کارت بسیار رایج شده‌اند، اما تعداد زیادی از کاربران همچنان از روش پیامکی برای احراز هویت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. جک دورسی، مؤسس توییتر حدود چهار سال پیش مورد هدف همین روش هک قرار گرفت. قطعاً هیچ‌کس تمایل ندارد دیگران به‌دلیل دسترسی به شماره تلفن آن‌ها بتوانند حساب توییترشان را هک کنند.

توییتر در تلاش است تا تغییر جدید خود را توجیه کند اما مهم‌ترین دلیل این است که ارسال پیامک هزینه دارد و درحال‌حاضر منابع مالی شرکت مذکور بسیار محدود است. این رسانه‌ی اجتماعی حتی قبل‌ از تصاحب ایلان ماسک، ارسال پیامک‌های مختلف را به‌تدریج حذف کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات