فیسبوک سعی دارد تمرکز بر هوش مصنوعی را افزایش دهد

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو متا Meta از جنس یخ
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا می‌گوید فیسبوک با دنبال‌کردن روند کنونی در حوزه‌ی هوش مصنوعی، تمرکز خود را روی این فناوری معطوف خواهد کرد.
تبلیغات

مارک زاکربرگ که تصمیمات او طی دو سال گذشته باعث عصبانیت بسیاری از سرمایه‌گذاران متا شده بود اکنون صحبت‌هایی را مطرح کرده که سرانجام باعث خوشحالی سرمایه‌گذاران شرکت متبوعش شده است.

فیوچریسم می‌نویسد، مدیرعامل متا در تماسی که چند روز قبل با سرمایه‌گذاران این شرکت برگزار شد اعلام کرد فیسبوک نیز مثل هر شرکت فناوری بزرگ دیگری، توسعه‌ی هوش مصنوعی را در اولویت قرار می‌دهد. زاکربرگ می‌گوید فناوری هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های متا برای سال ۲۰۲۳ است. با توجه به اینکه شرکت مذکور سال ۲۰۲۲ در بخش متاورس با ضرر هنگفت ۱۴ میلیارد دلاری مواجه شد، بسیاری از کارکنان خود را نیز اخراج کرد.

زاکربرگ در جلسه‌ی اخیر خود با سرمایه‌گذاران متا گفت:

ما در حال‌ کار روی ساختار سازمانی خود و حذف برخی از لایه‌های مدیریت میانی هستیم تا تصمیم‌گیری‌ها با سرعت بیشتری اتخاذ شوند. علاوه‌براین از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به مهندسان خود و افزایش بهره‌وری آن‌ها استفاده می‌کنیم. کارهای زیادی برای بهبود بهره‌وری، افزایش سرعت انجام‌ کارها و کاهش هزینه‌ها وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را انجام دهیم.
- مارک زاکربرگ

ارزش سهام متا تا ساعت ۱۱ صبح روز بعد از جلسه‌ی زاکربرگ با سرمایه‌گذاران این شرکت ۲۴ درصد افزایش یافت که به گفته‌ی بلومبرگ، بزرگ‌ترین جهش یک روزه‌ی قیمت سهام این شرکت در ۱۰ سال اخیر است.

زاکربرگ به سرمایه‌گذاران شرکت تحت مالکیتش گفت متا تمرکز بیشتری روی ادغام ابزارهای هوش مصنوعی مفید در کارهای مهندسی و بهبود الگوریتم‌های توصیه‌ی محتوا خواهد داشت؛ اقدامی که برخی اعتقاد دارند باعث رضایت بیشتر تبلیغ‌دهندگان و همچنین کاربران خواهد شد.

قطعاً با توجه به سرعت سرسام‌آور رشد هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت‌ها باید طی ماه‌های آینده تغییرات مهمی در الگوریتم‌ها و خدمات خود ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات