اپل اکنون بیش از دو میلیارد دستگاه فعال دارد

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو هنگام ضبط صدا
بر اساس گفته‌ی اپل، بیش از دو میلیارد دستگاه فعال این شرکت توسط مشتریان استفاده می‌شوند. تعداد دستگاه‌های فعال اپل در یک سال ۲۰۰ میلیون واحد رشد کرده.
تبلیغات

اپل در گزارش مالی جدیدش اعلام کرد تعداد دستگاه‌های فعال آیفون، آیپد، مک و سایر محصولات این شرکت مرز دو میلیارد را رد کرده است. این عدد به وضوح سرعت بالای رشد کاربران اپل را نشان می‌دهد. تعداد دستگاه‌های فعال اپل در آغاز سال ۲۰۲۰ به ۱٫۵ میلیارد رسید. تنها چهار سال قبل از آن، آمار دستگاه‌های فعال اپل مرز یک میلیارد را رد کرده بود.

اپل پس از دست‌یابی به ۱٫۸ میلیارد دستگاه فعال در سال ۲۰۲۲ به‌لطف رکوردشکنی فروش در سال ۲۰۲۱، با سرعت به سمت دو میلیارد دستگاه فعال حرکت کرد. اپل سال گذشته توانست با وجود افزایش مشکلات زنجیره‌ی تأمین در نتیجه‌ی همه‌گیری کرونا، روند روبه‌رشد خود را ادامه دهد.

آمار دو میلیارد دستگاه فعال اپل در حالی منتشر می‌شود که گوگل در سال ۲۰۲۱ گفته بود اکوسیستم اندروید سه میلیارد دستگاه فعال دارد. از نگاه گوگل دستگاه‌های فعال اندروید آن‌هایی هستند که به پلی استور دسترسی دارند. بدین ترتیب اگر آمار فروش چین را هم وارد معادله کنیم، تعداد نهایی دستگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات