هوش مصنوعی تام هنکس جوان را دوباره به سینما می‌آورد!

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازسازی تصویر تام هنکس با دیپ فیک
هالیوود می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی تام هنکس را دوباره جوان کند تا در فیلم اقتباسی از رمان Here نقش‌آفرینی کند.
تبلیغات

گروهی که سال گذشته سایمون کاول را با کمک دیپ فیک بازسازی کردند، قصد دارند جوانی ستاره‌های فیلم فارست گامپ، تام هنکس و رابین رایت را بازسازی کنند.

هالیوود برای عقب نماندن از قافله‌ی هوش مصنوعی به‌دنبال استفاده از این فناوری برای ساخت فیلم است. براساس گزارش gizmodo، هالیوود قصد دارد فیلمی بسازد که مبتنی‌بر فناوری دیپ فیک و هوش مصنوعی خواهد بود.

شرکت جلوه‌های بصری متمرکز بر هوش مصنوعی Metaphysic در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، خبر از همکاری با شرکت تولید فیلم Mirmax برای ساخت فیلم Here به کارگردانی Robert Zemeckis داد که در آن ستارگانی ازجمله تام هنکس و رابین رایت نقش‌آفرینی می‌کنند. شرکت Metaphysic درادامه گفت از ابزار هوش مصنوعی خود برای جابه‌جایی چهره‌هایی با جزئیات دقیق تولیدشده توسط هوش مصنوعی و جوان‌سازی بازیگران در راستای داستان‌سرایی فیلم استفاده می‌کند.

اکثر نام‌های بزرگ فیلم محبوب فارست گامپ در سال ۱۹۹۴ گردهم آمدند تا در این فیلم جدید بازی کنند و اگر بدانید که منبع اصلی ساخت فیلم چقدر سورئال است، اوضاع عجیب‌تر نیز خواهد شد. داستان Here در اصل یک داستان مصور است که در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۷ خورشیدی) منتشر شد که بعدها ریچارد مکگوایر آن را در رمان تصویری ۳۰۰ صفحه‌ای خود با همین نام اقتباس کرد که در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۸ خ.) منتشر شد.

محور اصلی داستان کتاب حول گوشه‌ی اتاقی از یک خانه‌ی توصیف نشده می‌گذرد و پانل‌های کُمیک آن جزئیات همان فضا و مکان در میلیاردها سال پیش و هزاران سال آینده را نشان می‌دهد. پانل‌ها به‌ترتیب زمانی مرتب نشده‌اند و شخصیت‌ها فقط عکس‌های فوری در هر زمان هستند.

ظاهراً این فناوری می‌تواند صورت بازیگران را به‌صورت لحظه‌ای و با نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه جایگزین کند. این در حالی است که شرکت متافیزیک ادعا می‌کند تصویر خروجی دیگر نیازی به جلوه‌های بصری اضافی نخواهد داشت و به‌خودی خود این ادعا غیرقابل قبول به‌نظر می‌رسد. ناظر جلوه‌های بصری فیلم، کوین بیلی، گفته است که بازیگران می‌توانند از این فناوری به‌عنوان «آینه‌ی جوانی» استفاده کنند و تاحدی ظاهر خود را در نسخه‌ی نهایی فیلم مشاهده کنند.

بازیگران در طی داستان فیلم قرار است چندین بار جوان شوند و روند سن را به‌صورت معکوس نشان دهند. کارگردان فیلم، زمکیس گفته است که تمام ابزار موجود فناوری برای جوان‌سازی را مورد آزمیش قرار دادند و در نهایت به فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت Metaphysic رسیده‌اند. برای مثال، مارتین اسکورسیزی در ساخت فیلم سه ساعتی «ایرلندی» محصول ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ خ.) از نرم‌افزار Flux برای جوان‌سازی رابرت دنیور و آل پاچینو استفاده کرده بود. سرپرست تیم جلوه‌های بصری فیلم در مصاحبه‌ای گفت که مهم‌ترین بخش نرم‌افزار این بود که انیمیشن یا فریم اضافی را به بازی و اجرای بازیگران اضافه نکرد.

شرکت Metaphyic بسیار مشتاقانه توسط Creative Artists Agency، آژانس استعدادیابی مستقر در لس آنجلس، با سابقه بسیار درخشان در پشتیبانی از بزرگترین فناوری حال حاضر دنیا، نمایندگی می شود. برای مثال، آژانس CAA، برای نمایندگی چندین نفر در فضای NFT نیز قراردادی امضا کرده است، از جمله این افراد شامل کالکتور معروف NFT با نام 0xb1 در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ خ.) می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ساخت فیلم جدید با بازی نسخه‌های جوان‌سازی‌شده بازیگران مسن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات