مایکروسافت به‌دلیل شکایت اسلک در مورد Teams، با تحقیقات ضدرقابتی مواجه می‌شود

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اسلک مایکروسافت تیمز
مایکروسافت از قبل با تحقیقات ضدرقابتی خرید اکتیویژن بلیزارد مواجه شده است و ظاهراً به‌زودی تحقیقات جدیدی درمورد Teams علیه این شرکت آغاز خواهد شد.
تبلیغات

سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد مایکروسافت به‌دلیل شکایت اسلک (Slack) از پلتفرم Teams، احتمالاً هدف تحقیقات ضدرقابتی کمیسیون اروپا (EC) قرار خواهد گرفت. اکنون گزارشی جدید ادعا می‌کند این اتفاق قطعاً رخ خواهد داد و غول فناوری مستقر در ردموند به‌زودی ازطرف سازمان‌های نظارتی رسمی، با تحقیقات ضدرقابتی مواجه خواهد شد.

به گزارش نئووین، چندین منبع در کمیسیون اروپا تأیید کرده‌اند که تحقیقات ضدرقابتی درمورد پلتفرم Teams و سایر نرم‌افزارهای مایکروسافت ۳۶۵ به‌زودی انجام خواهد شد. اگرچه درحال‌حاضر جزئیات زیادی در این‌مورد اعلام نشده است، اما طبق برخی گزارش‌ها، سازمان‌های نظارتی مشغول برنامه‌ریزی ارائه‌ی بیانیه‌ی اعتراضات درمورد رفتار ناعادلانه‌ی مایکروسافت نسبت به‌ رقبای این شرکت هستند. سخنگوی اتحادیه‌ی اروپا نیز تأیید کرد که ارزیابی درمورد تحقیقات ضدرقابتی علیه سازنده‌ی ویندوز درحال انجام است.

ریشه‌ی ماجرای میان اسلک و مایکروسافت به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد؛ زمانی‌که اسلک با ارائه‌ی شکایتی اعلام کرد غول نرم‌افزاری اهل ردموند، هزینه‌های واقعی خدمات و محصولات خود را از مشتریان سازمانی پنهان و آن‌ها را مجبور می‌کند پلتفرم Teams را به‌صورت یک بسته‌ی کامل به‌همراه مجموعه برنامه‌های مایکروسافت ۳۶۵ خریداری کنند. سازمان‌های نظارتی در آن زمان از سازنده‌ی ویندوز درخواست کردند Teams را از مجموعه‌ی مایکروسافت ۳۶۵ خود حذف کند و آن را به‌طور جداگانه و با قیمت‌های تجاری عادلانه بفروشد. کمیسیون اروپا مدتی قبل، پرسش‌نامه‌هایی را برای طرف‌های ذی‌نفع این پرونده ارسال کرده است تا موضوع را بهتر درک کنند.

اکنون زمان خوبی نیست که مایکروسافت بخواهد با تحقیقات ضدرقابتی مواجه شود زیرا این شرکت از مدتی قبل به‌دلیل معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد ازطرف تعداد زیادی از سازمان‌های نظارتی تحت بررسی‌ قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات