ترکیب سیری اپل با هوش مصنوعی GPT-3 برای ساخت دستیار صوتی هوشمند [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ترکیب اپل سیری با GPT 3
توسعه‌دهنده‌ای خلاق با ترکیب سیری و هوش مصنوعی ChatGPT، دستیار دیجیتالی پیشرفته‌ای ساخته است که می‌تواند کارهای جالبی انجام دهد.
تبلیغات

فکر می‌کنید اگر دستیار صوتی سیری اپل را با هوش مصنوعی GPT-3 ترکیب کنید، نتیجه‌ی کار چه خواهد شد؟ این سؤالی است که توسعه‌دهنده‌ای خوش‌ذوق با ترکیب دو فناری مذکور سعی می‌کند به آن جواب دهد.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، سیستم هوش مصنوعی ترکیبی سیری و GPT-3 می‌تواند گفتارهای محاوره‌ای را درک کند. به‌عنوان مثال، حتی درصورتی‌که به‌طور‌غیرمستقیم به انجام کاری اشاره شود، آن را درک می‌کند و انجام می‌دهد.

مت مارشالکو پستی وبلاگی درباره‌ی روش ترکیب سیری با GPT-3 نوشته و ویدئویی نیز به‌اشتراک گذاشته است تا حاصل کار آن را به‌طور‌عملی ببینیم. او می‌گوید هدف اصلی‌اش جایگزینی موتور سیری با GPT-3 است. مارشالکو می‌گوید:

از وقتی ChatGPT و GPT-3 را امتحان کردم، همه‌چیز به‌طرز‌عجیبی احمقانه و بی‌فایده به‌نظر می‌رسد؛ سیری، آلکسا، گوگل‌ هوم و همه‌ی دستیارهای شخصی دیگر. فکر می‌کردم اگر بتوانم موتور اصلی سیری را با GPT-3 جایگزین کنم، عالی خواهد بود. من از GPT-3 خواستم وانمود کند که مغز باهوش خانه‌ی من است و به‌دقت توضیح دادم که می‌تواند به چه وسایلی در خانه دسترسی داشته باشد و به درخواست من چگونه پاسخ دهد.
- مت مارشالکو

جالب‌تر اینکه مارشالکو برای دستیابی به هدف خود به نوشتن کد نیازی نداشت و درعوض به GPT-3 توضیح داد باید چه کارهایی انجام دهد. او از هوش مصنوعی مذکور درخواست کرد تا مکالمه‌های انگلیسی را تفسیر کند و پاسخ آن‌ها را با فرمت JSON ارائه دهد.

همان‌طور‌که مشاهده می‌کنید، انواع درخواست‌ها و ساختار دقیق پاسخ را به‌ زبان انگلیسی ساده توضیح دادم و از GPT-3 درخواست کردم مثل هوش مصنوعی رفتار کند و حتی برای سؤالات شخصی نیز مشاوره ارائه دهد. همچنین، جزئيات مختصری درباره‌ی زمان، مکان، دستگاه‌ها و اتاق‌های خانه به او ارائه دادم. از این‌ طریق پاسخی کاملاً ساختاریافته دریافت خواهیم کرد و این همه‌ی کاری است که برای برنامه‌نویسی پروژه انجام شد.
- مت مارشالکو

مارشالکو از مسیر میان‌برهای سیری برای تبدیل‌کردن آن به فرمان واقعی در HomeKit استفاده و سپس آن را آزمایش کرد. او می‌گوید نتیجه‌ی ادغام سیری و GPT-3 باورنکردنی است و پروژه به‌خوبی کار می‌کند.

مارشالکو برای آزمایش پروژه‌ی خود به هوش مصنوعی گفت:

متوجه شدم که این ویدئو را در محیط تاریک دفتر ضبط می‌کنیم. آیا می‌توانی کاری در این زمینه انجام دهی؟

خروجی هوش مصنوعی به‌شرح زیر بود:

{ “action”: “command”, “location”: “office”, “target”: “light”, “value”: “on”, “comment”: “Turning the light on for you.”, “scheduleTimeStamp”: “” }

مارشالکو سعی کرده است از GPT-3 برای انجام چند کار دیگر نیز استفاده کند. به‌َعنوان مثال، او از دستیار صوتی جدیدش درخواست می‌کند دمای اتاق را روی عددی تنظیم کند که برای خواب بهتر مناسب است. سپس، هوش مصنوعی ترموستات او را روی ۱۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کرد. البته این دما برای خواب راحت کمی زیاد به‌نظر می‌رسد و درنتیجه، می‌توان تصمیم‌گیری هوش مصنوعی را خطر بالقوه‌ی این رویکرد توصیف کرد. درواقع، GPT-3 همیشه در درک حقایق و ارائه‌ی توصیه‌ها، خیلی خوب عمل نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات