گوگل می‌گوید فرمان ضدانحصار هند، تهدیدی علیه امنیت ملی است

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل هند
پس از صدور دستورات اخیر سازمان رقابت هند به گوگل، غول جستجوی اعلام کرد این دستورالعمل‌ها تهدیدی علیه امنیت شخصی و ملی هستند.
تبلیغات

گوگل روز جمعه هشدار داد اگر حکم سازمان ضدانحصار هند اجازه‌ی پیشرفت پیدا کند، این اقدام باعث افزایش قیمت محصولات آن در بازار آسیای جنوبی خواهد شد و علاوه‌براین تعداد اپلیکیشن‌های کنترل‌نشده‌ی اندروید نیز افزایش خواهد یافت که این مورد برای امنیت فردی و ملی یک تهدید به‌حساب می‌آید و در آینده باعث تشدید نگرانی‌ها خواهد شد.

گوگل با انتشار پستی اعلام کرد:

تعداد برنامه‌های مخرب که کاربران را در معرض کلاهبرداری مالی، سرقت داده‌ها و تعدادی خطرات دیگر قرار می‌دهند، هم در هند و هم در کشورهای دیگر بسیار زیاد است.
- گوگل

به گزارش TechCrunch، کمیسیون رقابت هند دو جریمه علیه گوگل وضع کرده است زیرا اعتقاد دارد سازنده‌ی اندروید از موقعیت غالب پلی‌استور در این کشور سواستفاده و سازندگان گوشی‌های اندرویدی را مجبور کرده است کل مجموعه‌ برنامه‌های گوگل‌موبایل را به‌طور پیش‌فرض روی محصولات خود نصب کنند.

سازمان نظارتی هند به گوگل دستور داده است تغییراتی را در رویه‌های تجاری خود اعمال کند که به گفته‌ی تحلیل‌گران می‌تواند قابلیت‌های مالی شرکت را در بازار این کشور تضعیف کند. گوگل علیه دستورالعمل‌های مذکور در دادگاه‌های هند درخواست تجدیدنظر داده است.

غول جستجوی اینترنت در پست وبلاگی خود گفت:

گوگل در چندسال گذشته در زمینه‌ی تحول دیجیتالی هیجان‌انگیز خود به‌طور گسترده با هند همکاری داشته است. بااین‌حال، زمانی‌که تنها نیمی از جمعیت هند به اینترنت دسترسی دارند، دستورالعمل‌های CCI ضربه‌ای سنگین به تلاش‌های گسترده‌ی اکوسیستم برای تسریع پذیرش دیجیتال در این کشور وارد می‌کند.
- گوگل

گوگل همچنین هشدار داد اگر دستورات ناظر ضدانحصار هند رعایت شود، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند. این شرکت در بخش دیگری از پست وبلاگی خود نوشت:

توسعه‌دهندگان مجبور خواهند شد اولویت‌بندی کنند که برنامه‌های خود را برای کدام نسخه‌های غیررسمی اندرویدی می‌سازند و برنامه‌های آن‌ها با کدام‌یک از نسخه‌های غیررسمی این سیستم‌عامل ناسازگار است. بدین‌ترتیب هزینه‌های نگه‌داری برنامه‌ها با ایجاد نسخه‌های جدید، افزایش خواهد یافت.
- گوگل

گوگل می‌گوید دستورات سازمان نظارتی هند باعث می‌شود توسعه‌دهندگان نتوانند در شرایطی مثل وضعیت امروز فعالیت کنند و توسعه‌دهنگان بزرگ‌تر که توانایی پشتیبانی از طیف گسترده‌تری از نسخه‌های غیررسمی اندروید را دارند، براساس مقیاس خود، به‌جای افزایش کیفیت محصولات روی تسلط بازار تمرکز خواهند کرد.

هند ازنظر تعداد کاربران، بزرگ‌ترین بازار گوگل است. به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، سیستم‌عامل موبایل گوگل روی ۹۷ درصد از ۶۰۰ میلیون گوشی هوشمند این کشور اجرا می‌شود.

گوگل در سال ۲۰۲۰ متعهد شد طی سال‌های آینده، ۱۰ میلیارد دلار در بازار جنوب آسیا سرمایه‌گذاری کند. این شرکت تاکنون بیش‌از ۵٫۵ میلیارد دلار در غول‌های مخابراتی محلی هند ازجمله Jio Platforms و Airtel سرمایه‌گذاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات