خیز مایکروسافت برای سلطه بر هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری هنگفت!

جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت و اوپن آی آی / Microsoft and OpenAI
مایکروسافت برای گسترش فعالیت‌هایش در حوزه هوش مصنوعی، قصد دارد ۱۰ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

صحبت از هوش مصنوعی یا بات چت‌های هوشمند باشد، قطعاً مایکروسافت همیشه شرکتی فعال در این زمینه بوده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که غول فناوری مستقر در ردموند با سرمایه‌گذاری هنگفت، قصد دارد فعالیت‌هایش را در حوزه‌ی هوش مصنوعی گسترش دهد.

با استناد به منابع موثق، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال مذاکره به‌منظور سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در شرکت OpenAI است؛ شرکتی که در ماه‌های گذشته با چت‌بات CHATGPT و عملکرد خیره‌کننده‌ی آن، به‌شدت بر سَر زبان‌ها افتاده است.

البته در حال حاضر، مشخص نیست که قرارداد مذکور نهایی شده است یا خیر؛ حتی مفاد آن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بااین‌حال، اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند که حداقل بخشی از قرارداد تا پایان ۲۰۲۲ نهایی شده است و از قرار معلوم، مایکروسافت ۷۵ درصد از سود OpenAI را تا زمان بازگشت سرمایه (۱۰ میلیارد دلار)، به دست خواهد آورد.

ناگفته نماند غول نرم‌افزاری جهان سال ۲۰۱۹ نیز بالغ‌بر یک میلیارد دلار در شرکت یادشده سرمایه‌گذاری کرده بود و در صورت بسته‌شدن قرارداد جدید، ۴۹ درصد از سهام OpenAI را که اکنون ۲۹ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است، در اختیار خواهد داشت!

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، اطلاعات درباره شراکت جدید مایکروسافت اندک است و تاکنون هیچ یک از دو شرکت به‌صورت رسمی این گزارش را تأیید یا رد نکرده‌اند؛ بنابراین باید در روزهای آینده منتظر جزئیات و اطلاعات تکمیلی در این‌باره باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات