توییتر برای عدم پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی اپ‌استور، راه‌اندازی سرویس اشتراکی Blue را به‌تعویق انداخت

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک سرویس اشتراکی Twitter Blue را به‌همراه نشان آبی تأیید حساب‌های کاربری و سایر امتیازاتی که قرار بود روز سه‌شنبه معرفی شوند، به‌تعویق انداخت تا بدین‌ترتیب از پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی به اپ‌استور اپل جلوگیری کند.
تبلیغات

براساس گزارشی جدید، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی سرویس اشتراکی Twitter Blue احتمالاً ازطریق سیستم خرید درون‌برنامه‌ای داخلی iOS دردسترس قرار نخواهد گرفت. توییتر این تصمیم را برای جلوگیری از پرداخت ۳۰ درصد کمیسیون به اپ‌استور اپل اتخاذ کرده است. هنگامی‌که نسخه‌ی جدید سرویس اشتراکی Blue در اوایل ماه جاری به‌طور محدود دردسترس قرار گیرد برای خرید آن فقط باید از برنامه‌ی iOS این پلتفرم اجتماعی استفاده کنید، اما درحالی‌که ایلان ماسک علناً نارضایتی‌های خود از اپل را توییت می‌کند، ظاهراً قصد دارد از پرداخت هزینه‌ به غول فناوری مستقر در کوپرتینو خودداری کند.

ماسک گفته بود که سرویس Twitter Blue جدید به افراد اجازه می‌دهد نشان تأیید آبی خریداری کنند. قرار بود امکان خرید نشان آبی تأیید حساب‌های کاربری از روز سه‌شنبه و پس‌از توقف ثبت‌نام‌ها و موجی از جعل‌هویت‌ها، دوباره راه‌اندازی شود. به گزارش ورج، این اقدام اکنون به‌تعویق افتاده است و گفته می‌شود شخصی که از موضوع کاملاً اطلاع دارد این مورد را تأیید کرده است. ظاهراً به کارمندان توییتر گفته شده است تغییرات دیگری در سرویس Blue ارائه خواهد شد که ازجمله می‌توان به افزایش قیمت یک سنتی آن از ۷٫۹۹ به ۸ دلار و نیاز به تأیید شماره‌ تلفن اشاره کرد.

ماسک در ماه جاری انتشار توییت‌هایی که اپل را هدف قرار می‌دهند افزایش داده است. او در ۱۸ نوامبر از نرخ کمیسیون دریافتی اپ‌استور انتقاد و آن را مالیات ۳۰ درصدی پنهاد در اینترنت توصیف کرد. مدیرعامل تسلا چند روز قبل نیز با انتشار توییت دیگری گفت:

اپل یکی از بزرگ‌ترین تبلیغات‌کنندگان در توییتر، بیشتر آگهی‌های خود را در این پلتفرم اجتماعی متوقف و آن را به حذف‌شدن از اپ‌استور تهدید کرده است. اما دلیل آن را هنوز نمی‌دانیم.

اپل توئیت‌های ایلان ماسک را به‌طور علنی تأیید نکرده است، اما برخی حدس می‌زنند که اقداماتی مثل اخراج‌های دسته‌جمعی او باعث تضعیف تیم‌های مسئول تعدیل‌محتوا خواهد شد. علاوه‌براین تصمیم‌گیری ماسک برای بازگردانی حساب‌های تعلیق‌شده از جمله حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، می‌تواند توییتر را در تضاد با سیاست‌های اپ‌استور قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات