گوگل بار دیگر به‌دلیل عدم پذیرش RCS از اپل انتقاد کرد

جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل درتلاش است تا اپل را به پذیرش پروتکل RCS وادار کند.
تبلیغات

گوگل در رویداد Made By Google 22 خود از اپل درخواست کرد برای ارسال بهتر پیام‌های متنی از فناوری RCS پشتیبانی کند. البته غول جستجوی اینترنت به‌طور مستقیم به اپل اشاره نکرد اما توضیحات این شرکت به‌وضوح منظور آن را نشان می‌دهد.

برایان راکوفسکی از گوگل طی رویداد این شرکت گفت:

وقتی صحبت از پیام‌های متنی به‌میان آید، پیکسل از RCS برای اشتراک‌گذاری رسانه‌ها و رمزنگاری سرتاسری بهره می‌برد. این فناوری درواقع استاندارد صنعتی مدرن پیام‌رسانی است که درحال‌حاضر بیشتر شرکت‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. امیدواریم همه‌ی سازندگان گوشی‌های هوشمند با پذیرش این پروتکل، به بهتر شدن ارسال پیام‌های متنی کمک کنند.
فناوری RCS

گوگل اخیراً برای پذیرش RCS که نسبت به استانداردهای SMS و MMS پیشرفت‌های درخورتوجهی ارائه می‌دهد، روی اپل تأثیر گذاشته است. هیروشی لاکهایمر، معاون این شرکت از اپل به‌دلیل استفاده نکردن از این راهکار انتقاد کرده و می‌گوید که تجربه‌ی کاربری را برای مشتریان خود محدود کرده است.

به‌نظر می‌رسد اپل تاکنون اهمیتی به RCS نداده است. با وجود این‌که گوگل طی سال‌های گذشته بارها روی این فناوری تأکید داشته است، اما اپل همچنان از پذیرش استاندارد مذکور خودداری می‌کند. یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس Code ۲۰۲۲ ابراز تأسف کرد که نمی‌تواند برای مادرش که از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کند، ویدئو ارسال کند و تیم‌کوک درپاسخ به او گفت: «برای مادرت یک آیفون بخر».

iMessage همچنان یک تمایز مهم و حیاتی برای اپل محسوب می‌شود و مشکل حباب سبز را رفع نخواهد کرد زیرا انجام این کار روی فروش آیفون تأثیر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات