حواشی بین گوگل و اپل بر سر حباب‌های سبز آی مسیج همچنان ادامه دارد

چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در پویش تبلیغاتی جدیدی اپل را نشانه گرفته است تا این شرکت به اضافه کردن استاندارد پیام‌رسانی RCS به آیفون ترغیب شود.
تبلیغات

گوگل از روز گذشته پویش تبلیغاتی جدیدی شروع کرده تا مجدداً اپل را برای استفاده از استاندارد RCS در سیستم پیام‌رسانیِ آیفون تحت فشار بگذارد. RCS استاندارد پیام‌رسانی چندپلتفرمه است که به‌عنوان نسخه‌ی مدرن‌تر استانداردهای SMS و MMS شناخته می‌شود.

گوگل وب‌سایت جدیدی به نام Get The Message را‌ه‌اندازی کرده است تا بگوید که اپل باید به چه دلایلی سراغ استفاده از RCS برود. اهالی مانتین‌ویو قبلا هم این دلایل را مطرح کرده بودند. گوگل به‌طور کلی در تلاش است بگوید که فعال‌سازی RCS، پیام‌رسانی در بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی را روان‌تر می‌کند.

پست‌هایی با هشت GetTheMessage# در شبکه‌های اجتماعی از اپل درخواست کرده‌اند به خواسته‌های گوگل عمل کند.

در اپلیکیشن Messages اپل، پیام‌هایی که بین آیفون و آیفون ردوبدل می‌شود در داخل حبابی آبی‌رنگ به نمایش درمی‌آید اما به هنگام ارسال پیام بین آیفون و گوشی اندرویدی رنگ حباب سبز می‌شود. اپلیکیشن Messages از سرویس iMessage برای ارسال پیامک بین آیفون‌ها استفاده می‌کند که شامل قابلیت‌های مدرنی مثل رمزنگاری، پشتیبانی از چت گروهی و ارسال تصاویر و ویدیوها با کیفیت بالا است. اگر ازطریق آیفون برای گوشی اندرویدی پیامک ارسال کنید،‌ به جای iMessage استانداردهای قدیمی SMS یا MMS فعال می‌شوند که قابلیت خاصی ندارند.

Texting a friend with a different phone than you should be no problem… Right? @Apple? #GetTheMessage pic.twitter.com/Qa1TDkmUSK— Android (@Android) August 9, 2022

گوگل به‌شدت در تلاش است اپل را به استفاده از استاندارد RCS در اپلیکیشن Messages ترغیب کند، اما اپل حداقل تاکنون تمایلی به این کار نداشته است چون به‌خوبی می‌داند حباب‌های آبی‌رنگ اهمیت زیادی برای خریداران آیفون دارد. RCS اکثر قابلیت‌های فعلی iMessage را در خود دارد و در صورت فعال شدن در آیفون، پیام‌رسانی بین گوشی‌های اپل و گوشی‌های اندرویدی را بسیار ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش در سال جاری میلادی گفته بود که امیدوار است تمامی سیستم‌های عامل موبایلی به استاندارد RCS مجهز شوند. در ماه‌های اخیر گوگل چند بار در توییتر نیز به این موضوع اشاره کرده است.

اپل اکوسیستمی بسته دارد و با اتکا بر قابلیت‌هایی مثل حباب‌های آبی آی‌مسیج تلاش می‌کند کاربران را در داخل اکوسیستم خود نگه دارد. مدیران اپل پیش‌تر در مکالماتی درون‌شرکتی که اسنادش به دست رسانه‌ها رسید گفته بودند اضافه کردن آی‌مسیج به اندروید بیشتر از آن‌که کمک‌کننده باشد به اپل ضربه می‌زند.

RCS استاندارد کاملاً جدیدی نیست. در ابتدا قرار بود اپراتورهای موبایلی پشتیبانی از RCS را امکان‌پذیر کنند،‌ اما گوگل در سال ۲۰۱۹ وظیفه‌ی این کار را برعهده گرفت و باعث شد RCS به تدریج دردسترس همه قرار بگیرد. اکنون RCS در تقریباً تمامی کشورها ارائه می‌شود. امسال سامسونگ در گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 سراغ استفاده از اپلیکیشن Google Messages رفت که با RCS سازگار است.

استاندارد RCS اکنون از رمزنگاری سرتاسری در چت‌های دونفره پشتیبانی می‌کند و این سیستم رمزنگاری را تا پایان سال جاری میلادی به چت‌های گروهی نیز می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات