کره‌جنوبی گوگل و متا را به‌دلیل نقض قوانین حریم‌ خصوصی ۷۲ میلیون دلار جریمه کرد

چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً سیل شکایت‌ها و جریمه‌ها علیه غول‌های فناوری تمامی ندارد و این‌ بار کره‌‌جنوبی دو شرکت گوگل و متا را به‌دلیل نقض قوانین مرتبط با حفظ حریم خصوصی این کشور، جمعاً ۷۲ میلیون دلار جریمه کرده است.
تبلیغات

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره‌‌جنوبی (PIPC) گوگل و متا را به‌دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی این کشور، درمجموع ۱۰۰ میلیارد وون (۷۲ میلیون دلار) جریمه کرد. این مبلغ درواقع بزرگ‌ترین جریمه‌ی صادر‌شده در این کشور محسوب می‌شود و اولین‌ جریمه‌ای است که به‌دلیل جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات رفتاری کاربران برای ارائه‌ آگهی‌های تبلیغاتی سفارشی‌ اِعمال شده است.

به‌گزارش GSMArena، کره‌‌جنوبی گوگل را به پرداخت جریمه‌ای ۶۹٫۲ میلیارد وونی (حدود ۵۰ میلیون دلاری) و متا را به پرداخت جریمه‌ای ۳۰٫۸ میلیارد وونی (۲۲ میلیون دلاری) محکوم کرده است. این دو شرکت به نگرفتن رضایت قانونی از کاربران قبل‌ از اقدام به جمع‌آوری اطلاعاتشان ازطریق وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث متهم شده‌اند.

PIPC متوجه شده است که گوگل درباره‌ی داده‌های رفتاری‌ای که از کاربران جمع‌آوری می‌کند، به‌درستی به آن‌ها اطلاع‌رسانی نکرده است. علاوه‌براین، غول جست‌وجوی اینترنت به‌دلیل تنظیم گزینه‌ی پیش‌فرض، جمع‌آوری اطلاعات شخصی و رفتاری روی حالت فعال، به پرداخت جریمه‌ محکوم شده است. در مقام مقایسه، این شرکت برای جمع‌آوری داده‌های کاربران اروپایی که از آن‌ها برای ارائه‌ تبلیغات سفارشی بهره می‌برد، ابتدا رضایتشان را دریافت می‌کند.

صفحه رضایت کاربران از جمع آوری اطلاعات گوگل برای کره و اروپا

متا نیز در ماه می از کاربران کُره‌ای خود درخواست کرد تا سیاست حفظ حریم خصوصی به‌روزشده‌ی این شرکت را بپذیرند؛ وگرنه تا ۹ آگوست، دسترسی به حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام خود را از دست خواهند داد. این فشار غول رسانه‌های اجتماعی جهان یکی از دلایلی بود که باعث شد PIPC نگاهی دقیق‌تر به عملکرد این شرکت بیندازد. کره‌‌جنوبی علاوه‌بر محکوم‌کردن گوگل و متا به پرداخت جریمه‌ی نقدی، به آن‌ها دستور داده است که رضایت‌نامه‌های جمع‌آوری اطلاعات از کاربران را با قوانین حفظ حریم خصوصی این کشور مطابقت دهند. سخن‌گوی متا در‌این‌باره گفت:

درحالی‌که به تصمیم PIPC احترام می‌گذاریم، اطمینان داریم که با مشتریان خود با روشی مطابق با قوانین و مقررات محلی آن‌ها کار می‌کنیم. بدین‌ترتیب، با تصمیم این کمیسیون موافق نیستیم و برای هر شرایطی، ازجمله درخواست حکم از دادگاه آماده خواهیم بود.

یکی از سخن‌گویان گوگل نیز درباره‌ی اقدام PIPC گفت:

ما با یافته‌های PIPC مخالفیم و پس از اینکه تصمیم این آژانس به‌طور‌کتبی با ما به‌اشتراک گذاشته شود، آن را بررسی خواهیم کرد. ما همیشه تعهد خود را به اِعمال به‌روزرسانی‌های مداوم نشان داده‌ایم که این موضوع کنترل و شفافیت لازم را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنان برای حفظ حریم خصوصی کاربران اهل کره‌‌جنوبی به تعامل با PIPC متعهد هستیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات