اپل و گوگل باردیگر با تحقیقات ضدانحصار مواجه شدند؛‌ این‌بار در مکزیک

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سابق مخابرات مکزیک به‌دلیل سوءاستفاده‌ی اپل و گوگل از موقعیت مسلط آن‌ها به فروشگاه‌های اپلیکیشن، از این دو شرکت شکایت کرده است.
تبلیغات

درحال‌حاضر، جنبش ضداعتماد در حال افزایش است و اپل به‌عنوان یکی از غول‌های فناوری، کاملاً در میانه‌ی طوفان قرار دارد. به‌نظر می‌رسد پس از ایالات، این جنبش در سایر نقاط آمریکا نیز در حال گسترش باشد. چند روز پس از اینکه برزیل فروش آیفون‌های بدون شارژر را ممنوع کرد، اکنون مکزیک تحقیق ضدانحصار جدیدی درباره‌ی گوگل و اپل آغاز کرده است.

گزارش رویترز می‌گوید که اپل و گوگل با تحقیقات مرتبط با اقدامات ضدرقابتی در مکزیک مواجه شده‌اند. این شکایت را مونی دو سوان آداتی، رئیس سابق مخابرات این کشور، به نهاد نظارتی مخابرات این کشور El Instituto Federal de Telecomunicaciones (به‌اختصار IFT) ارائه داده است.

به‌گزارش iMore، شکایت جدید مکزیک اپل و گوگل را به سوءاستفاده از انحصارشان در فروشگاه‌های اپلیکیشن برای بهره‌گرفتن از سیستم‌های پردازش پرداخت آن‌ها در خرید‌های درون‌برنامه‌ای متهم و دلیل آن را کاهش رقابت اعلام کرد. مونی دو سوان آداتی افزود کمیسیون ۱۵ تا ۲۰ درصدی پلی‌استور گوگل و اپ‌استور اپل باعث تورم قیمت برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

مونی دو سوان آداتی قبلاً نیز سعی کرده بود سازمان تنظیم‌کننده‌ی رقابت مکزیک را به تحقیق درباره‌ی شرکت‌های یادشده وادار کند که البته تلاشش به‌سرانجام نرسید. وی در بیانیه‌ی رسمی خود گفت:

کاملاً مطمئنم که IFT از اختیارات خود مطابق با بهترین شیوه‌های بین‌المللی استفاده خواهد کرد تا این شرکت‌ها با سوءاستفاده از قدرت بازار خود، از ضرر‌رساندن به توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندکان دست بردارند.

با این‌ اقدام، مکزیک به گروه رو‌به‌‌افزایش کشورهایی خواهد پیوست که به‌دلیل اعمال ناعادلانه‌ درباره‌ی شرکت‌های بزرگ فناوری، ازجمله اپل تحقیق می‌کنند. جدا از موضوعات مرتبط با فروشگاه اپلیکیشن، مبحث شارژر در جعبه‌ی گوشی، استفاده از پورت USB C، حفظ حریم‌ خصوصی داده‌ها و تبلیغات نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

دراین‌میان چند روز قبل، اپل مجموعه گوشی‌های هوشمند خود را با معرفی سری آیفون ۱۴ به‌روز کرده است که البته این محصولات همچنان بدون شارژر عرضه می‌شوند و از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات