دنباله‌روی هند از اروپا؛ درخواست درگاه شارژ یکسان با تأکید بر محصولات اپل

یک‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت هند به منظور پیاده‌سازی شارژری مشترک برای همه دستگاه‌های الکترونیکی از سیاست‌های اتحادیه اروپا پیروی می‌کند.
تبلیغات

در خردادماه گزارشی منتشر شد که از اعلامیه‌ی پارلمان اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر استفاده از USB-C به‌عنوان پورت شارژ مشترک ۱۵ محصول تا پاییز ۲۰۲۴ خبر می‌داد. در این اطلاعیه، متوجه شدیم اتحادیه اروپا همچنین در حال کار روی ایجاد استاندارد شارژ بی‌سیم مشترکی برای آینده است.

به گزارش نشریه تجاری هندی Live Mint، دولت هند جلسه‌ای را به ریاست روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف‌کنندگان این کشور، با سازندگان دستگاه برگزار خواهد کرد. تمرکز نشست مذکور روی پیاده‌سازی شارژری مشترک برای همه دستگاه‌های الکترونیکی است. درواقع، مسئولان هندی قصد دارند مانند اتحادیه اروپا اپل را به ترک پورت لایتنینگ وادار کنند.

این اقدام اتحادیه اروپا است که در درجه اول تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند را به سمت استفاده از شارژری واحد سوق می‌دهد. حرکت دولت هند برای پیروی از تصمیم اتحادیه اروپا نیز منعکس‌کننده درخواست سناتورهای آمریکایی از وزارت بازرگانی به منظور اتخاذ استاندارد مشترک برای پورت‌های محصولات مختلف محسوب می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

البته اپل نیز درمقابل این اقدامات سکوت نکرد. شرکت مذکور در ژانویه ۲۰۱۹ به صورت رسمی در بخشی از بیانیه‌ی خود گفت:

«اپل» همواره در پی نوآوری است. مقرراتی که باعث انطباق درگاه‌ها در همه‌ی گوشی‌های هوشمند می‌شود، به جای تشویق، نوآوری را متوقف می‌کند.

اما در نهایت اپل توسط اتحادیه اروپا مجبور به اعمال تغییرات لازم می‌شود. به احتمال زیاد کوپرتینویی‌ها از USB-C استفاده خواهند کرد، اگرچه شایعات حاکی از آن است که اپل می‌تواند در آینده به طراحی بدون پورت برای برخی از آیفون‌ها روی آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات