هند اوپو را به فرار مالیاتی ۵۵۰ میلیون دلاری در این کشور متهم کرد

چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
هند می‌گوید اوپو در این کشور با توصیف نادرست عمدی برای برخی از اقلام وارداتی خود، از پرداخت مالیات ۵۵۰ میلیون دلاری طفره رفته است.
تبلیغات

اداره‌ی اطلاعات درآمد هند که بخشی از وزارت دارایی این کشور محسوب می‌شود، امروز ۱۳ جولای (۲۲ تیر) اعلام کرد پس از تحقیقاتی که درباره‌ی فعالیت شرکت‌های بزرگ چینی مثل شیائومی و ویوو انجام شد، اکنون اوپو در این کشور از پرداخت مالیات گمرگی به‌ارزش ۵۵۰ میلیون‌دلار سر باز زده است.

وزارت دارایی هند می‌گوید به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد اوپو در این کشور عمداً برخی از اقلام وارداتی خود را اشتباه توصیف کرده است که به این شرکت اجازه می‌دهد به‌طورغیرمنصفانه از مزایای معافیت مالیاتی ۳۷۴٫۳ میلیون دلاری استفاده کند. این وزارتخانه گفت دفاتر شرکت چینی در هند و اعضای تیم مدیریت آن را بازرسی کرده است.

به‌گفته‌ی وزارت دارایی هند، اوپو برای برندهای دیگر از‌جمله وان‌پلاس و ریلمی در کشور معاملاتی انجام می‌دهد. اگر سهم بازار همه‌ی این واحدها ترکیب شود، واحد هند این شرکت بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در کشور خواهد بود.

به‌گزارش یاهو، تحقیقات و جست‌وجوها در دفتر اوپو هند و محل سکونت کارکنان اصلی این شرکت به کشف شواهد مجرمانه‌ای منجر شد که حاکی از اظهار اشتباه عمدی در توصیف اقلام خاص وارداتی این شرکت بود. وزارت دارایی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقلام برای ساخت تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند.

این وزارتخانه افزود اوپو هند بیش از ۱۷۶ میلیون دلار حق امتیاز و هزینه‌‌ی مجوز را به شرکت‌های دیگر، ازجمله برخی در چین پرداخت کرد. این معاملات در ارزش کالاهای واردشده‌ مدنظر قرار نگرفتند و این امر نقض بخش ۱۴ قانون گمرک این کشور محسوب می‌شود. بااین‌حال، ظاهراً اوپو هند به‌طورداوطلبانه حدود ۵۶٫۶ میلیون دلار را به‌عنوان عوارض گمرکی جزئی واریز کرده است.

اوپو

یکی از سخن‌گویان اوپو هند به تک‌کرانچ گفت که این شرکت درباره‌ی تغییرات ذکرشده در SCN دیدگاه متفاوتی دارد:

معتقدیم این موضوعی در سطح صنعت است که بسیاری از شرکت‌ها روی آن کار می‌کنند. می‌خواهیم به‌ این اخطار پاسخ دهیم. برای این‌ منظور بیشتر با اداره‌های دولتی مرتبط کار خواهیم کرد. اوپو هند در حال بررسی موضوع و شرکتی مسئولیت‌پذیر است و به‌ چهارچوب حاکمیت شرکتی محتاطانه اعتقاد دارد. اوپو هند اقدامات مناسبی ازجمله راهکاری که طبق قانون ارائه شده، انجام خواهد داد.

اعلامیه روز چهارشنبه پس‌از‌آن منتشر شد که آژانس مبازرزه با پول‌شویی هند به ده‌ها عملیات و سایت‌ تولید گوشی‌های ویوو در چندین ایالت این کشور یورش برد. هفته‌ی گذشته، اداره‌ی اجرای احکام هند گفت که شرکتی مرتبط با ویوو در زمان ادغام از اسناد جعلی استفاده کرده است.

این آژانس ۱۱۹ حساب بانکی با مبلغ ۵۸٫۷ میلیون دلار را توقیف کرد که به ویوو هند تعلق دارد. اقدام یادشده باعث شد سفارت چین در هند هفته‌ی گذشته از مقام‌های این کشور انتقاد کند. سفارت چین گفت چنین تحقیقات مکرری در واحدهای محلی شرکت‌های چینی بهبود فضای کسب‌وکار را در هند مختل می‌کند و اعتماد و تمایل کسب‌وکارهای دیگر کشورهای خارجی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار جنوب آسیا کاهش خواهد داد.

سفارت چین گفت همیشه از شرکت‌های خود می‌خواهد که قوانین و مقررات خارج از کشور را رعایت کنند و آرزو دارد که طرف هندی محیط تجاری منصفانه و بدون تبعیض را برای آن‌ها فراهم کند.

تنش بین دو کشور همسایه‌ی مجهز به سلاح‌ هسته‌ای در سال ۲۰۲۰ پس از درگیری در مرز شدت بیشتری پیدا کرد و هند از آن زمان تاکنون، محدودیت‌های متعددی را برای شرکت‌های چینی اعمال کرده است.

در دو سال گذشته، دهلی‌نو استفاده از صدها برنامه‌ی چینی ازجمله UC Browser و تیک‌تاک و پابجی موبایل را به‌دلیل نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی ممنوع کرده است. هند نیز سیاست سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خود را در سال ۲۰۲۰ اصلاح کرد تا از همه‌ی کشورهای همسایه که با آن‌ها مرز مشترک دارند، درخواست کند برای معاملات آتی خود در این کشور از دهلی‌نو تأییدیه‌ بگیرند. این در حالی است پیش‌از‌این فقط پاکستان و بنگلادش مشمول این الزام بودند.

وزارت دارایی هند نیز تحقیقاتی درباره‌ی شیائومی انجام داد و ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی هند را به‌اتهام نقض قوانین مبادلات خارجی این کشور ضبط کرد. رویترز بیشتر گزارش داده است که مدیران شیائومی این اتهام‌ها را رد کرده‌ و به‌طور قانونی حکم صادر‌شده را به‌چالش کشیده‌اند.

هر دو شرکت ویوو و شیائومی هرگونه تخلف را رد کرده‌اند. ناگفته نماند انجمن تلفن‌همراه و الکترونیک هند، یک گروه لابی که چندین غول فناوری ازجمله اپل و آمازون را نمایندگی می‌کند، در ماه می از دهلی‌نو خواست تا در این موضوع مداخله کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات