فیسبوک آزمایش NFT را با تعدادی از سازندگان منتخب در ایالات متحده آغاز می‌کند

شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً فیسبوک آزمایش NFTها را با تعدادی از سازندگان منتخب در ایالات متحده آغاز کرده است.
تبلیغات

متا در ماه می، NFTها را در اینستاگرام معرفی کرد و حالا پشتیبانی از مجموعه‌های دیجیتالی را در فیسبوک با برخی سازندگان منتخب در ایالات متحده آغاز کرده است. یکی از سخن‌گویان این شرکت اعلام کرده که این اقدام به گروه منتخبی از سازندگان در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا مجموعه‌های دیجیتالی را در فیسبوک منتشر کنند. این سازندگان می‌توانند NFTها را در نمایه‌های خود در یک بخش جدید به‌نمایش بگذارند و مثل اینستاگرام، این آثار با برچسب «کلکسیون‌های دیجیتال» نمایش داده خواهند شد.

به گزارش TechCrunch، راه‌اندازی رسمی NFTها یک هفته پس از آن انجام می‌شود که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا گفت این شرکت به‌زودی پشتیبانی از NFT را در فیسبوک آزمایش خواهد کرد. زاکربرگ در آن زمان اعلام کرد این ویژگی به سازندگان اجازه می‌دهد در اینستاگرام و فیسبوک، پست‌های متقاطع ارسال کنند. بااین‌حال، سخنگوی این شرکت می‌گوید قابلیت اشتراک‌گذاری در هر دو پلتفرم هنوز راه‌اندازی نشده اما به‌زودی دردسترس قرار خواهد گرفت.

نادویپ سیگ، مدیرمحصول متا، تصاویری از پشتیبانی از مجموعه‌های دیجیتالی را به‌اشتراک گذاشت. با توجه به اسکرین‌شات‌ها، می‌توانید NFTها را در تایم‌لاین خود منتشر کنید و با کلیک روی آن‌ها، جزئيات مربوط به مجموعه‌ی دیجیتالی ازجمله اطلاعات مجموعه و سازنده‌ی آن‌ها به‌نمایش درخواهد آمد.

NFT در فیسبوک

راه‌اندازی NFT در اینستاگرام با نمونه‌های ساخته‌شده بر بستر اتریوم و پالی گان آغاز شد و به‌زودی NFTهای ساخته‌شده بر بستر سولانا و Flow نیز به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه خواهد شد. متا اعلام نکرده آیا این بلاک‌ چین‌ها در فیسبوک نیز پشتیبانی خواهند شد یا خیر.

زاکزبرگ همچنین اعلام کرده متا روی NFTهای واقعیت افزوده یا NFTهای سه‌بعدی کار خواهد کرد که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از Spark AR که پلتفرم نرم‌افزاری واقعیت افزوده‌ی این شرکت است، به استوری‌ها اضافه کنید. این شرکت هفته‌ی گذشته آزمایش NFT را در اینستاگرام گسترش داد تا به تعداد بیشتری از سازندگان سراسر جهان اجازه دهد NFTهای خود را در این شبکه‌ی اجتماعی نمایش دهند. این قابلیت قبلاً فقط دردسترس تعدادی از سازندگان منتخب در ایالات متحده قرار داشت.

متا می‌گوید هیچ هزینه‌ای برای ارسال یا اشتراک‌گذاری مجموعه آثار دیجیتالی دریافت نمی‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است درحال‌حاضر امکان تبدیل پست‌های کلکسیون دیجیتال به تبلیغات را ارائه نخواهد کرد.

متا گفت می‌داند درحال‌حاضر سؤالات و ابهامات زیادی درمورد اثرات زیست‌محیطی NFTها وجود دارد و به‌عنوان بخشی از تعهدات خود تلاش می‌کند تا تأثیر انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مبادلات NFTها را با بهره گرفتن از انرژی‌های تجدید‌پذیر، کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات