متا سال گذشته ۲۷ میلیون دلار برای محافظت از زاکربرگ و خانواده‌ او هزینه کرده است

سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید حاکی از آن است که متا سال گذشته برای تأمین امنیت مارک زاکربرگ و خانواده‌ی او، ۲۷ میلیون دلار هزینه کرده است.
تبلیغات

آیا تنفر افراد از فیسبوک برای زاکربرگ خطرناک است؟ اینکه یکی از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین افراد جهان باشید، ممکن است شما و خانواده‌تان را به هدفی مهم تبدیل کند. این وضعیتی است که برای مارک زاکربرگ به‌وجود آمده است؛ به‌طوری‌که متا، شرکت مادر فیسبوک، سال گذشته ۲۶٫۸ میلیون دلار برای محافظت از مدیرعامل خود و بستگانش هزینه کرده است. گفته می‌شود افزایش خصومت به شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، یکی از دلایل مهم درمعرض‌ خطر بودن زاکربرگ بوده است.

به‌گزارش Techspot، پرونده‌ی نظارتی متا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می‌دهد این شرکت سال گذشته بیش از ۱۵٫۲ میلیون دلار برای ایمن نگه‌داشتن زاکربرگ در خانه‌ها و سفرهای شخصی‌اش هزینه کرده است. علاوه‌براین، ۱۰ میلیون دلار به‌عنوان کمک‌هزینه‌ برای تأمین امنیت خانواده‌ی وی و ۱٫۶ میلیون دلار برای استفاده از هواپیمای شخصی در سفرهای شخصی به او داده شده است.

هزینه‌ی محافظت از خانواده‌ی زاکربرگ هرسال در حال افزایش است.در سال ۲۰۱۹، این مبلغ معادل ۲۳ میلیون دلار بود و در سال ۲۰۲۰، به ۲۵ میلیون دلار افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱، به ۲۶٫۸ میلیون دلار رسید. یکی از زمینه‌هایی که هزینه‌های متا در آن روند کاهشی دارد، سفرهای هوایی خصوصی است. در سال ۲۰۲۱، این شرکت مبلغ ۱٫۶ میلیون دلار برای سفرهای هوایی زاکربرگ هزینه کرد که کمتر از ۱٫۸ میلیون‌دلار هزینه‌شده در سال ۲۰۲۰ و ۲٫۹ میلیون دلار هزینه‌شده در سال ۲۰۱۹ بوده است.

بلومبرگ گزارش داده است مقدار پولی که برای هزینه‌های امنیتی زاکربرگ و شریل سنبرگ صرف می‌شود، بسیار بیشتر از مدیران سایر شرکت‌های فناوری است. در مقام مقایسه، هزینه‌های مربوط به محافظت از ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، ۴٫۳ میلیون دلار بوده است و پس از وی، ایوان اشپیگل از اسنپ با ۲٫۳ میلیون‌ دلار و لری الیسون از اوراکل با ۲٫۲ میلیون‌ دلار قرار دارند.

متا در پرونده‌ی SEC اشاره کرده است که احساسات منفی به این شرکت به‌طور مستقیم با زاکربرگ ارتباط دارد و اغلب به وی منتقل می‌شود. این شرکت امسال هزینه‌ی سفرهای زاکربرگ با هواپیمای شرکتی چارتر را پرداخت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات