پاسخ جف بزوس به توییت ایلان ماسک در مورد تبدیل دفتر مرکزی توییتر به پناهگاه بی‌خانمان‌ها

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، بعدازظهر یکشنبه به توییت ایلان ماسک که در آن از دنبال‌کنندگان خود در مورد تبدیل دفتر مرکزی توییتر به پناهگاه بی‌خانمان‌ها نظرسنجی کرده بود، پاسخ داد.
تبلیغات

ایلان ماسک یکی از چهره‌های خبرساز دنیا است که رد پایش در هر حوزه‌ی پو‌ل‌ساز یا جنجالی دیده می‌شود. مدیرعامل تسلا اوایل سال ۲۰۲۲ بیش از ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد و پس از آن اعلام شد که به جمع هیئت مدیران این شبکه‌ی اجتماعی اضافه می‌شود اما سپس منصرف شد. وی پیشنهاد کرد توییتر می‌تواند مقر خود در سانفرانسیسکو را به پناهگاه تبدیل کند «زیرا به‌هرحال هیچ‌کس در آن حاضر نمی‌شود». از بعدازظهر یکشنبه، بیش از ۹۰ درصد از ۱٫۷ میلیون رأی در نظرسنجی او گزینه‌ی «بله» را انتخاب کردند.

به گزارش MSN، جف بزوس تصمیم گرفت به توییت ماسک پاسخ داده و او را به انجام دادن این کار تشویق کند زیرا آمازون از مدت‌ها قبل پناهگاهی برای بی‌خانمان‌ها ساخته است. بزوس که سال گذشته از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد، همچنان رئیس هیئت مدیره آمازون است. بزوس در بازنشر توییت ماسک با عالی دانستن این کار می‌گوید: «پسندیده خواهد بود که حتی اگر بخشی از مقر توییتر به مکانی برای اسکان بی‌خانمان‌ها تبدیل شود و پرداختن به این موضوع توسط ماسک راه را برای کارمندان داوطلب هموارتر می‌کند.»

وی همچنین لینکی به پوشش خبری GeekWire در سال ۲۰۲۰ از پناهگاه بی‌خانمان‌ها که به یکی از ساختمان‌های ادارای مرکز شهر آمازون در سیاتل مربوط به می‌شد، به اشتراک گذاشت.

Or do portion. Worked out great and makes it easy for employees who want to volunteer. https://t.co/r0dZWsMxWT https://t.co/NbUNl1bkJ3— Jeff Bezos (@JeffBezos) April 10, 2022

آمازون دو سال پیش مرکز خانواده The Mary’s Place را در The Regrade افتتاح کرد و به گزینه‌ای حیاتی برای کسانی که در طول پاندمی کرونا بی‌خانمانی را تجربه می‌کردند تبدیل شد. این پناهگاه با ظرفیت خدمت‌رسانی به ۲۰۰ نفر در هر شب و بیش از ۱۰۰۰ عضو خانواده در سال، بزرگ‌ترین پناهگاه در ایالت واشنگتن است. آمازون ۱۰۰ میلیون دلار را برای پشتیبانی مداوم از این تسهیلات متعهد شده است.

تاکنون ماسک بارها سعی کرده با انتشار توییت‌های مختلف در مورد ماهواره‌های فضایی، فرودگرهای ماه و موارد دیگر توجه بزوس را جلب کند اما وی عموماً واکنش خاصی نشان نمی‌داد. بنابراین، دیدن پاسخ بزوس به افکار ماسک به‌صورت آنلاین در روز یکشنبه کمی تعجب‌آور بود. ماسک همچنین درباره‌ی مسائل دیگری نیز که به این شرکت مربوط می‌شود توییت کرده که از آن‌ها می‌توان به اضافه کردن قابلیت ویرایش به توییتر و حذف W از نام آن (Twitter) اشاره کرد.

ماسک با ۲۷۳ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین فرد جهان است. براساس گزارش فوربز، بزوس با ۱۸۰ میلیارد دلار ثروت در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات