جستجوی متن و تصاویر به‌طور همزمان با قابلیت جستجوی چندگانه‌ی گوگل فراهم شد

جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت جستجوی چندگانه‌ی گوگل، بخشی از تلاش‌های مداوم این شرکت برای استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد تجریبات اطلاعاتیِ محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است.
تبلیغات

گوگل روز گذشته قابلیت جدیدی به موتور جستجوی خود اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات را به‌طور هم‌زمان با استفاده از متن و تصویر جستجو کنند. همان‌طور که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به‌تازگی اعلام کرده است، قابلیت جدید جستجوی چندگانه، بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای بهره گرفتن از هوش مصنوعی در ایجاد تجربه‌های اطلاعاتی‌ِ محاوره‌ای واقعی، چندوجهی و شخصی است.

ZDNet گزارش داده است که ویژگی جستجوی چندگانه گوگل در گوگل‌لنز (ابزار تشخیص تصویر که ازطریق برنامه‌ی گوگل نیز دردسترس است) تعبیه شده است. درحال‌حاضر این قابلیت به‌طور آزمایشی برای کاربران آمریکایی که به زبان انگلیسی جستجو می‌کنند دردسترس است. علاوه‌براین، می‌توان از ویژگی مورد بحث در جستجوهای مرتبط با خرید، استفاده کرد.

به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند از یک لباس نارنجی عکس گرفته و رنگ سبز را به‌ درخواست خود اضافه کند تا بتواند همان لباس را در رنگ موردنظرش پیدا کند. این ویزگی همچنین برای جستجوهای غیرتجاری مفید است. کاربر می‌تواند از یک گیاه رزماری عکس گرفته و عبارت دستورالعمل‌های مراقبت را به آن اضافه کند تا اطلاعاتی درمورد روش‌های مراقب از این گیاه، دریافت کند.

جستجو چندگانه گوگل

برای استفاده از قابلیت جستجوی چندگانه‌، ابتدا برنامه‌ی گوگل را باز کرده و روی نماد لنز دوربین ضربه بزنید و سپس یک اسکرین‌شات را جستجو کرده یا عکس جدیدی بگیرید و پس از آن انگشت خود را به بالا بکشید و روی دکمه‌ی «+ افزودن به جستجوی خود» ضربه زده و متن موردنظرتان را هم وارد کنید.

گوگل در پست وبلاگی خود اعلام کرد که درحال بررسی راهکارهایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان قابلیت جستجوی چندگانه را با MUM (مدل یکپارچه چند وظیفه‌ای) که جدیدترین مدل هوش مصنوعی گوگل است، بهبود بخشید.

غول جستجوی اینترنت همچنین نحوه‌ی استفاده از MUM و سایر مدل‌های هوش مصنوعی را برای ارائه‌ی مؤثرتر اطلاعات درمورد کمک‌های بحرانی به افرادی که درجستجوی کمک هستند، به‌اشتراک گذاشته است.

پیچای، در ماه فوریه و طی کنفرانس سه‌ماهه‌ی چهارم گوگل، سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در مدل‌های هوش مصنوعی که امکان جستجوی چندوجهی را فراهم می‌کند، توضیح داد. وی در این‌رابطه گفت:

درسال ۲۰۲۲، ما بر توسعه‌ی دانش و محصولات اطلاعاتی خود از جمله بخش جستجو، نقشه‌ها و یوتیوب تمرکز خواهیم کرد تا خدمات مفید‌تری ارائه دهیم. سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، یک استراتژی کلیدی خواهد بود و ما به بهبود رابط‌های مکالمه‌ای مثل دستیار صوتی نیز ادامه خواهیم داد.این سرمایه‌گذاری‌های عمیق روی هوش مصنوعی مانند MUM تا Pathways و BERT و موارد دیگر به ما کمک می‌کنند کیفیت جستجو را افزایش دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات