آیفون، اپل واچ و ایرپاد بر بازار فناوری رده‌ی سنی نوجوانان تسلط دارند

پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در دست یک زن
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد آیفون، ساعت هوشمند اپل و هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد بر بازار فناوری رده‌ی سنی نوجوانان تسلط دارند.
تبلیغات

آخرین نظرسنجی نوجوانان پایپر سندلر (Piper Sandler)، نشان‌دهنده‌ی رکورد بی‌سابقه‌ی استفاده‌ی نوجوانان از ایرپادهای اپل است. علاوه‌براین آیفون ۱۳ بین نوجوانان تقاضای زیادی دارد و اپل همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین شرکت سازنده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی برای این رده‌ی سنی شناخته می‌شود.

به گزارش اپل اینسایدر، شرکت تحلیلی پایپر سندلر هر سال دو نظرسنجی از نوجوانان آمریکایی انجام می‌دهد که آخرین بار در پاییز ۲۰۲۱ انجام شد. گزارش جدید منتشرشده برای فصل بهار ۲۰۲۲ این شرکت نشان می‌دهد اپل همچنان محبوبیت خود را به‌طور گسترده در برخی از محصولاتش حفظ کرده و در برخی موارد میزان محبوبیت دستگاه‌های شرکت اهل کوپرتینو بیشتر شده است.

طبق اعلام پایپر سندلر، ۸۷ درصد از ۷۱۰۰ نوجوان ۴۴ ایالت آمریکا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، درحال‌حاضر آیفون دارند. این درحالی است که در نظرسنجی قبلی این آمار ۸۶ درصد بود.

علاوه‌براین تعداد نوجوانانی که درحال‌حاضر از آخرین مدل آیفون استفاده می‌کنند نسبت به قبل افزایش یافته است. ۱۸ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی بهار ۲۰۲۲ از آيفون ۱۳ استفاده می‌کنند و این در حالی است در نظرسنجی قبلی، ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان آیفون ۱۲ داشتند.

به‌طور مشابه، تعداد نوجوانانی که اکنون اپل واچ دارند رکورد تازه‌ای ثبت کرده است. پایپر سندلر اعلام کرده است اکنون ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اخیر این شرکت، اپل واچ دارند. در نظرسنجی قبلی ۳۰ درصد از نوجوانان اپل واچ داشتند. درصد نوجوانانی که تصمیم دارند تا ۶ ماه آینده آن را خریداری کنند نیز به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به آمار ۱۳ درصدی نظرسنجی قبل، افزایش داشته است.

آمار کاربران آیفون در نظرسنجی پایپر سندلر بهار ۲۰۲۲

تعداد دارندگان ایرپادهای اپل در نظرسنجی پاییز سندلر به بالاترین حد خود رسید، به‌طوری‌که درحال‌حاضر ۷۲ درصد از نوجوانان، از این محصول استفاده می‌کنند.

پایپر سندلر همچنین گزارش داده است که آمار نوجوانانی که قصد دارند گوشی بعدی خود را به آیفون تغییر دهند تقریباً مشابه نظرسنجی قبل است. این رقم در پاییز ۲۰۲۱ معادل ۸۸ درصد بود و در نظرسنجی بهار ۲۰۲۲ به ۸۷ درصد رسیده است.

تغییر کوچک دیگر در درصد نوجوانانی است که انتظار دارند آیفون ۱۳ را در بهار یا تابستان ارتقاء دهند، اما این‌بار تفاوت به‌نفع اپل است. قبلاً ۲۲ درصد انتظار خرید مدل جدید آیفون را داشتند و این آمار اکنون به ۲۳ درصد رسیده است.

پایپر سندلر می‌گوید:

در نظرسنجی ما آمار ۸۷ درصدی دارندگان آیفون و همچنین توجه به آمار ۸۷ درصدی افرادی که قصد دارند آیفون خریداری کنند، نزدیک به رکورد باقی مانده است. علاوه‌براین، روندهای اشاره‌شده، دلگرم‌کننده هستند زیرا اپل همچنان به معرفی آیفون‌های 5G جدید ادامه خواهد داد و به‌میزان درخورتوجهی به نوسازی چرخه‌ی محصولات خود توجه خواهد کرد.
آمار کاربران اپل واچ در نظرسنجی پایپر سندلر بهار ۲۰۲۲

پایپر سندلر همچنین اعلام کرده است این روندهای مثبت می‌توانند به‌عنوان کاتالیزوری برای رشد خدمات بیشتر باشند. این مورد در سرویس پرداخت اپل‌پی در اپلیکیشن‌ها منعکس شده است زیرا همان‌طور که اشاره شد ۸۷ درصد از نوجوانان اعلام کرده‌اند که آیفون دارند.

این نظرسنجی که چهل‌وسومین نظرسنجی انجام‌شده توسط پایپر سندلر است در فاصله‌ی بین ۱۶ فوریه‌ ۲۰۲۲ و ۲۲ مارس ۲۰۲۲ و میان ۷۱۰۰ نوجوان انجام شد که از نظر تعداد جامعه‌ی مخاطبان ۱۰ هزار نفر نسبت به گزارش قبلی کمتر است. البته هیچ دلیلی برای کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات