کارمند سابق اپل، این شرکت را به نقض قانون کار در نیویورک متهم کرد

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در حال تفکر / Tim Cook
یکی از کارمندان پیشین اپل که هشت سال سابقه‌ی کار دارد، شکایت‌نامه‌ای گروهی علیه این شرکت به راه انداخته چون به عقیده‌ی او اپل قانون کار را در ایالت نیویورک نقض کرده و به‌صورت هفتگی حقوق پرداخت نکرده است.
تبلیغات

اپل به دلیل عدم پرداخت هفتگی حقوق به کارمندانش در ایالت نیویورک با شکایاتی گروهی مواجه شده است. آن‌طور که 9to5Mac گزارش می‌دهد، یکی از کارکنان پیشین فروشگاه‌های حضوری اپل به نام ریون راموس که در فروشگاه واقع در خیابان پنجم نیویورک کار می‌کرده گفته از طرف خود و افرادی که درحال‌حاضر در نیویورک کارمند اپل هستند این شکایت جدید را ثبت می‌کند.

قانون ایالت نیویورک شرکت‌ها را ملزم به پرداخت هفتگی حقوق به کارگران یدی می‌کند. این قانون شامل کارمندانی می‌شود که «در طول استخدامشان کار یدی انجام دادند یا همچنان انجام می‌دهند.»

بااین‌حال شرکت‌ها می‌توانند از کمیسیونر وزارت کار مجوزی دریافت کنند و با استفاده از آن، هر دو هفته یک‌بار به کارمندان خود حقوق بدهند.

مطابق شکایت گروهی ثبت‌شده علیه اپل حداقل ۲۵ درصد از وظایف کار راموس در فروشگاه اپل شامل کار یدی بوده است. ظاهراً او در طبقه‌ی فروش کار کرده، محصولات را جعبه‌گشایی کرده، با صندوق پول کار کرده و به مشتریان کمک کرده است. پرونده می‌گوید ناتوانی اپل در پرداخت به موقع دستمزدها باعث شده راموس «ارزش زمانی آن پول را از دست بدهد».

سند ثبت‌شده در دادگاه ادعا می‌کند اپل هیچ مجوزی برای پرداخت دو هفته یک‌بار حقوق در ایالت

نیویورک ندارد. این غول بزرگ کوپرتینویی صاحب چند فروشگاه در نیویورک است و هزاران کارمند در این ایالت دارد.

ریون راموس که ساکن بندر چستر نیویورک است، از اکتبر ۲۰۱۰ (مهر و آبان ۱۳۸۹) تا ژانویه‌ی ۲۰۱۸ (دی و بهمن ۱۳۹۶) کارمند اپل بوده و در تمام طول این مدت، هر دو هفته یک‌بار حقوق دریافت کرده است.

شکوائیه‌ی گروهی اپل شامل حداقل ۱۰۰ کارمند می‌شود و ادعا می‌کند مطالبه‌ی هر یک از این افراد، بیش از پنج میلیون دلار آمریکا است. حاضران در پرونده به‌دنبال دریافت «مبلغ دستمزدهای دیرپرداخت‌شده به‌عنوان وجه التزام» از سوی اپل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات