کارمند سابق اپل به کلاه‌برداری ۱۰ میلیون دلاری از این شرکت متهم شد

دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اسناد دادگاه نشان می‌دهد یکی از کارمندان پیشین اپل با روش‌های مختلفی بالغ‌بر ۱۰ میلیون دلار از این شرکت کلاه‌برداری کرده و مرتکب جرم‌های دیگری نظیر فرار مالیاتی و فریب دولت آمریکا شده است.
تبلیغات

یکی از کارمندان پیشین اپل به کلاه‌برداری میلیون دلاری از این غول بزرگ صنعت فناوری متهم شده است. رسانه‌ها می‌گویند این فرد ازطریق سرقت، پول‌شویی و گرفتن رشوه توانسته است به اهداف خود دست پیدا کند. براساس آنچه سی‌نت می‌نویسد، اسناد دادگاه نشان می‌دهد دایرندرا پراساد با پنج اتهام روبه‌رو شده است که مواردی مثل کلاه‌برداری ازطریق ایمیل، پول‌شویی، فرار مالیاتی و حتی توطئه برای فریب دولت ایالات متحده را شامل می‌شود.

براساس بررسی‌های انجام‌شده، دایرندرا پراساد به‌عنوان خریدار در بخش زنجیره‌ی تأمین خدمات جهانی اپل بین دسامبر ۲۰۰۸ (آذر و دی ۱۳۸۷) تا دسامبر ۲۰۱۸ (آذر و دی ۱۳۹۷) برای این شرکت کار کرده است.

بازپرس‌های پرونده می‌گویند پراساد از موقعیتی که اپل در اختیارش گذاشته سوءاستفاده کرده تا ازطریق چندین روش مختلف از این شرکت کلاه‌برداری کند. به گفته‌ی بازپرس‌ها، این فرد در برخی مواقع اپل را مجبور به پرداخت آیتم‌ها و سرویس‌هایی کرده که هرگز دریافت نکرده است.

تخمین زده می‌شود زیان اپل در این اتفاق بیش از ۱۰ میلیون دلار باشد.

گفتنی است دو فروشنده‌ی دیگر نیز به همکاری با پراساد با هدف انجام کلاه‌برداری و پول‌شویی متهم شده‌اند. در صورتی که اتهامات علیه دایرندرا پراساد تأیید شود، او علاوه بر زندانی‌شدن، با مصادره‌ی ملک و چند حساب مالی به ارزش حدودا پنج میلیون دلار مواجه خواهد شد.

اپل فعلا به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی در این رابطه پاسخ نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات