کاربران اپ استور دو برابر بیشتر از کاربران گوگل پلی برای سرویس‌های اشتراکی هزینه می‌کنند

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدید از درآمد سرویس‌های اشتراکی نشان می‌دهد کاربران اپ‌استور نسبت به کاربران گوگل‌پلی، حدود دو برابر هزینه‌ی بیشتری در این زمینه صرف کرده‌اند.
تبلیغات

هزینه‌هایی که کاربران در سراسر جهان در اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند صرف کرده‌اند در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید. داده‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که کاربران اپ‌استور نسبت به کاربران گوگل‌پلی برای خدمات اشتراکی دو برابر هزینه‌ی بیشتری صرف کرده‌اند.

به گزارش 9to5Mac، در سراسر جهان، ۱۰۰ برنامه‌ی برتر غیراشتراکی بازی در اپ‌استور ۱۳٫۵ میلیارد دلار درآمدزایی کرده‌اند. این مبلغ تقریباً سه‌ برابر بیشتر از درآمد ۴٫۸ میلیارد دلاری گوگل‌پلی است. بااین‌حال گوگل‌پلی رشد درخورتوجهی در این زمینه داشته است، زیرا درآمد این فروشگاه در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ حدود ۷۸ درصد افزایش یافته است. این در‌ حالی است که درآمد اپ‌استور در سال ۲۰۲۱ به ۱۰٫۳ میلیارد دلار رسیده و درآمد این فروشگاه نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است.

برترین اپلیکیشن های ۲۰۲۱ اپ استور

در ایالات متحده و سایر نقاط جهان، یوتیوب برترین اپلیکیشن سرویس‌های اشتراک در اپ‌استور بوده است. مجموع درآمد سرویس اشتراکی این اپلیکیشن در سراسر جهان ۱٫۲ میلیارد دلار بوده که ۵۶۶٫۵ میلیون دلار آن از کاربران ایالات متحده به‌دست آمده است. Tinder نیز دومین اپلیکیشن محبوب اشتراکی در سال ۲۰۲۱ بوده است.

این داده‌ها در آینده چه تغییراتی خواهد داشت؟ خدمات اشتراک همچنان در‌ حال افزایش است؛ زیرا مشتریان، محتوای ممتاز را در پلتفرم‌هایی مثل HBO مکس، آمازون و نتفلیکس مشاهده می‌کنند.

پلفترم‌های رسانه‌های اجتماعی از‌‌ جمله توئیتر، تیک‌تاک و اینستاگرام نیز در‌ حال ایجاد مدل‌های اشتراکی خود برای تشویق تولید‌کنندگان محتوا و کاربران هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً در آینده‌ی نزدیک شاهد افزایش درآمدزایی اپ‌استور از برنامه‌های اشتراکی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات