عرضه پردازنده گرافیکی Arc Alchemist اینتل نیامده به‌تعویق افتاد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
عرضه‌ی گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist اینتل تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به‌تعویق افتاد.
تبلیغات

به‌گزارش WCCFTECH و به‌نقل از حساب کاربری Moore's Law Is Dead در یوتیوب، اینتل عرضه‌ی گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist خود را به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ (بهار ‍۱۴۰۱) موکول کرده است. در ابتدا، اخبار ضدونقیضی منتشر شده بود که از عرضه‌ی این محصول در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی حکایت می‌کرد و از ماه‌های مارس و آوریل (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) صحبت می‌شد؛ اما با اطلاعات منتشرشده‌ی جدید، تغییرات زیادی رقم خواهد خورد و احتمالاً تغییرات به‌نفع اینتل و مصرف‌کنندگان باشد.

در ویدئو منتشرشده‌ی افشاکننده‌ی شناخته‌شده‌ی یوتیوب، چندین موضوع مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها اشاره به مصرف ولتاژ بیشتر گرافیک GeForce RTX 3090 Ti انویدیا قبل از راه‌اندازی اولیه و نرسیدن به میزان بازدهی تخمین‌زده‌شده‌ی شرکت است.

او متذکر شد که احتمال دارد انویدیا به‌دلیل پیچیدگی مشکلی که شرکت در کارت‌های گرافیک آینده‌ی خود مشاهده می‌کند، به بازطراحی PCB مجبور شود. این تغییرات درنهایت شاید باعث شود که ارائه‌ی نسخه‌ی استاندارد گرافیک RTX 3090 Ti بیشتر از یک ماه یا بیشتر با تأخیر انجام شود. البته شرکت‌هایی که کارت‌های RTX 3090 Ti تقویت‌شده در قیاس با نسخه‌ی استاندارد را تولید می‌کنند، مثل EVGA Kingpin 3090 Ti در تاریخ معمول عرضه خواهند شد تا با عرضه‌ی کارت گرافیک Livelace انویدیا هم‌زمان باشد. انتظار می‌رود با‌‌توجه‌‌به میزان فناوری به‌کاررفته در این کارت‌ها، قیمتشان بیشتر از ۵٬۰۰۰ دلار باشد.

دیگر کارت گرافیکی که به آن اشاره شد، گرافیک ای‌ام‌دی RX 6950XT بود که رقیب مستقیم کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3090 Ti به‌شمار می‌رود. زمزمه‌هایی از عرضه‌ی یکی از مدل‌های RX 6750XT ای‌ام‌دی به‌گوش می‌رسد؛ اما هنوز شایعات درباره‌ی آن تأیید نشده‌اند. بنابراین، بهتر است که دراین‌باره حدس‌وگمانی نزنیم. علاوه‌براین، اخبار غیررسمی حاکی از آن است که ای‌ام‌دی تلویحاً به وجود چندین مدل کارت گرافیک 6X50 در مراحل توسعه اشاره کرده است.

بااین‌همه، مهم‌ترین بخش ویدئو منتشرشده در یوتیوب بحث عرضه‌ی گرافیک Arc Alchemist اینتل در سال جاری است. در سال گذشته میلادی، گزارش‌های تأییدشده‌ای مخابره می‌شدند که مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) کارت گرافیک DG2 اینتل عرضع خواهد شد؛ اما ظاهراً این محصول نیز با تأخیر در عرضه مواجه می‌شود.

حساب کاربری Moore's Law Is Dead خاطرنشان کرد که اینتل قصد دارد با دست پر به بازار پردازنده‌های مجزای گرافیکی ورود کند تا بتواند سهم بزرگ‌تری از بازار را به‌دست آورد.

افزون‌براین، اینتل می‌خواهد با اطمینان کامل محصولی ارائه کند که از هر نظر رقبا را کنار بزند. دیگر دلیل تعویق عرضه‌ی محصولات اینتل را می‌توان مربوط به مشکلات نرم‌افزاری و درایورها دانست.

این دلایل همگی احتمال تأخیر عرضه‌ی محصولات را قوت می‌بخشد و زمان عرضه از مارس و آوریل به می و ژوئن منتقل خواهد شد. این بازه‌ی زمانی اضافه به شرکت امکان می‌دهد آزمایش‌های نهایی خود را روی محصولات انجام دهد و معرفی آن‌ها را هم‌زمان با رویداد PAX East انجام دهد.

علاوه‌براین، مدل‌های مخصوص لپ‌تاپ کارت گرافیک Arc Alchemist ممکن است زمان‌بندی متفاوتی برای عرضه داشته باشند. طبق پیش‌بینی‌ها، نسخه‌های اولیه و مقرون‌به‌صرفه گرافیک لپ‌تاپ ماه آوریل و نسخه‌های قدرتمند و رقابتی ماه می و ژوئن معرفی خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ورود اینتل به بازار کارت گرافیک مجزا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات