متا می‌گوید شاید مجبور شود فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا تعطیل کند

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
متا اعلام کرد بر‌ اساس قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا شاید مجبور شود فعالیت اینستاگرام و فیسبوک را در این ناحیه متوقف کند.
تبلیغات

قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا، شرکت‌هایی را که داده‌های کاربران را در اتحادیه جمع‌آوری می‌کنند، ملزم می‌کند تا این داده‌ها را در سرورهای اروپایی نگه‌داری و پردازش کنند. بااین‌حال، داده‌های فیسبوک و اینستاگرام در سرورهای ایالات متحده و اروپا پردازش می‌شوند که برای هدف‌یابی تبلیغات و کسب‌وکارهایی که در آن پلتفرم‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، متا در گزارش ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار،‌ پیشنهاد می‌کند که اگر این شرکت از مقررات جدید اتحادیه‌ی اروپا پیروی نکند، به‌سادگی ارائه‌ی خدمات فیسبوک و اینستاگرام خود را در اتحادیه متوقف خواهد کرد. نیک ملک، معاون امور جهانی متا، استدلال می‌کند که این امر برای بسیاری از کسب‌وکارها که در اتحادیه‌ی اروپا به خدمات و تبلیغات این شرکت متکی هستند، مضر است.

در گزارش مالی هفته‌ی گذشته، پس از اینکه متا برای اولین‌بار در تاریخ خود، با کاهش تعداد کاربران فعال روزانه مواجه شد، شاهد کاهش ۲۵ درصدی ارزش سهام این شرکت بودیم. این یعنی متا احتمالاً فقط سعی دارد به‌جای اینکه واقعاً برای غلبه‌ بر تهدیدات موجود برنامه‌ریزی کند، خود را در موقعیت مذاکره‌ی سودمندتری قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات