ایلان ماسک ادعا می‌کند ربات Optimus مهم‌ترین پروژه در حال توسعه تسلا است

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک گفت ربات تسلا مهم‌ترین محصول در حال توسعه‌ی این شرکت است که می‌تواند تجارت خودرو را تحت‌الشعاع قرار دهد.
تبلیغات

ماسک حین انتشار گزارش مالی تسلا در روز چهارشنبه ربات شرکت را مهم‌ترین توسعه‌ی محصولی خواند که امسال انجام می‌دهد. ازآنجاکه سایبرتراک قرار است تا سال آینده عرضه شود و یکی از محصولات در دست ساخت شرکت است، صحبت اخیر وی ادعایی جسورانه به‌نظر می‌رسد. همچنین، نباید نسل دوم رودستر موردانتظار را فراموش کنیم. این محصول ۲۰۰ هزار دلاری قصد دارد سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان باشد و گفته می‌شود رسیدن سرعت آن از صفر به شصت تنها ۱٫۹ ثانیه طول خواهد کشید. طبق گزارش‌ها، خودرو مذکور ممکن است تا سال ۲۰۲۳ نیز عرضه نشود.

به‌گزارش تک‌اسپات، تسلا ربات ۸٫۵ اینچی ۱۲۵ پوندی را در کنفرانس روز هوش مصنوعی خود در آگوست گذشته رونمایی کرد. ماسک گفت این محصول می‌تواند با سرعت حدود ۵ مایل‌برساعت حرکت کند و کارهایی انجام دهد که برای انسان ناامن یا تکراری یا خسته‌کننده تلقی می‌شوند.

تسلا اعلام کرد قصد دارد از همان دوربین‌های سیستم کمک‌راننده اتوپایلت خود در سر ربات استفاده کند. انتظار می‌رود هوش مصنوعی‌ای که شرکت مذکور برای ویژگی رانندگی تمام خودکار خود استفاده می‌کند، در ربات جدید آن پیاده‌سازی شود و به آن اجازه دهد بدون اتکا به دستورالعمل‌های خط‌به‌خط، در جهان حرکت کند و وظایف محوله را انجام دهد.

ماسک در گزارش مالی خود اضافه کرد ربات جدید تسلا می‌تواند در طول زمان از تجارت خودرو نیز مهم‌تر شود. ماسک در پاسخ به پرسشی درباره‌ی کاربردهای اولیه‌ی ربات جدید تسلا گفت احتمالاً از آن برای جابه‌جایی قطعات در کارخانه یا چیزی شبیه به آن استفاده خواهد شد. ایلان ماسک افزود:

بنیان اقتصاد نیروی کار است. پس اگر واقعاً کمبود نیروی کار نداشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ دقیقاً نمی‌دانیم که اقتصاد در آن زمان چگونه خواهد بود. این هدف نهایی پروژه‌ی آپتیموس (Optimus) است.

ماسک گفت تسلا هیچ مدل خودرو جدیدی را در سال ۲۰۲۲ معرفی نخواهد کرد؛ زیرا بر حفظ تولید مدل‌های فعلی خود تمرکز کرده است. درضمن، وی به‌روز‌رسانی خاصی نیز برای سایبرتراک یا رودستر نسل دوم یا دیگر محصولات شرکت ارائه نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات