ایلان ماسک تأیید کرد سایبرتراک تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار نمی‌شود

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل تسلا گفت نباید تا سال ۲۰۲۳ منتظر عرضه‌ی سایبرتراک باشیم.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، گفت پیکاپ سایبرتراک تا سال ۲۰۲۳ وارد جاده‌ها نخواهد شد. اظهارات او طی اشتراک‌گذاری گزارش مالی با سرمایه‌گذاران پس از انتشار نتایج سه‌ماهه چهارم تسلا برای سال ۲۰۲۱ بیان شد و شایعات اخیر مبنی بر تأخیر تولید سایبرتراک تا سال آینده را تأیید کرد.

به گزارش دیجیتال‌ترندز، ماسک در اظهارات خود اشاره کرد نباید به معرفی محصولاتی از قبیل رودستر و سایبرتراک پیش از پایان ۲۰۲۲ امیدی داشته باشیم و گفت:

امسال مدل‌ خودروی جدیدی معرفی نخواهیم کرد.

تأیید تأخیر عرضه‌ی سایبرتراک باعث ناامیدی میلیون‌ها مشتری خواهد شد که از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ مبلغی را برای آن کنار گذاشته بودند. تسلا در ابتدا امیدوار بود پیکاپ الکتریکی خود را در پایان سال ۲۰۲۱ عرضه کند، اما تابستان گذشته این تاریخ جابه‌جا شد و به ۲۰۲۲ رسید. سپس، اوایل ماه جاری، تغییری در عبارت نوشته‌شده‌ی وب‌سایت شرکت ایجاد شد که نشان می‌داد سایبرتراک تا سال آینده وارد جاده‌ها نخواهد شد.

ماسک روز چهارشنبه گفت هدف برای سال ۲۰۲۲ افزایش تولید خودروهای موجود خود است و افزود که پیچیدگی معرفی خودرویی جدید در سال جاری باعث کاهش تولید و در‌ نتیجه سود خواهد شد. کمبود جهانی تراشه همچنین امید برای عرضه‌های جدید در سال جاری را کم کرده است.

ایلان ماسک در‌ ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره کرد: «اگرچه وضعیت کمبود تراشه بهتر از سال گذشته است، همچنان مشکل تلقی می‌شود» و و افزود: «چالش‌های متعددی سر راه زنجیره‌ی تأمین وجود دارد.»

با‌ وجود محدودیت‌ها، تسلا نتایج قوی‌تر از حد انتظاری در سه‌ماهه‌ی چهارم گزارش کرد و سودی معادل ۲۷۰ میلیون دلار از تولید جهانی ۳۰۵۸۴۰ خودرو به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشت. شرکت مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد با نگاه به آینده، نرخ رشد به میزان تجهیزات، کارایی عملیاتی و ظرفیت و ثبات زنجیره‌ی تأمین بستگی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات