کمک پهپاد Everdrone به نجات مرد سوئدی پس از سکته قلبی

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پهپاد حامل دفیبریلاتور به نجات مرد سوئدی پس از سکته قلبی کمک کرد.
تبلیغات

همکاری پهپادی با یکی از رهگذران در حادثه‌ای که دسامبر گذشته در سوئد رخ داد، در کانون توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. پزشکی موفق شد مرد ۷۱ ساله‌ای را به‌کمک دستگاه دفیبریلاتوری احیا کند که با پهپاد به دست او رسانده شده بود. طبق گزارش شرکت خدمات پهپاد Everdrone، این مرد مسن که نامش فاش نشده است، حین پاروکردن برف دچار حمله قلبی شد. در این حادثه، سرویس تحویل هوایی اورژانس پزشکی Everdrone (EMADE) در چند دقیقه توانست پهپادی حامل دفیبریلاتور را به محل حادثه برساند. این دستگاه در نجات جان مرد مذکور نقش اساسی ایفا کرد.

به‌گزارش گیزموچاینا، سرویس EMADE شرکت Everdrone به‌گونه‌ای طراحی شده است که تجهیزات پزشکی را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه دهد. EMADE به نیروهای بخش اورژانس اجازه می‌دهد پهپادهایی که حامل دستگاه‌های موردنیاز هستند، سریع‌تر به محل حادثه ارسال کنند. بدین‌ترتیب، گروه پزشکان حاضر در آمبولانس به تمام وسایل موردنیاز برای کمک به فرد آسیب‌دیده دسترسی دارند. در این نمونه‌ی خاص، پهپاد تنها سه دقیقه پس از درخواست به مقصد رسید. یکی از رهگذران که ازقضا پزشک بود، پس از انجام CPR از دفیبریلاتور روی بیمار استفاده کرد.

پهپاد تحویل وسایل پزشکی مذکور با همکاری مرکز علوم احیای سوئد، SOS Alarm ،Region Vastra Gotaland و Everdrone تولید شده است. این شاهکار با استفاده از فناوری پیشرفته‌ی پهپادها و زمان واکنش فوق‌العاده سریع، به مجموعه موفقیت‌های رو به رشد Everdrone اضافه می‌کند. مطالعه آزمایشی چهارماهه نشان می‌دهد پهپادها اکثر مواقع تجهیزات پزشکی را سریع‌تر از آمبولانس به محل مدنظر می‌رسانند. اعداد حاصل از مطالعه آزمایشی در بخش زمان پاسخ‌گویی و تحویل تجهیزات پزشکی نیز بسیار چشمگیر بود. ناگفته نماند دیگر کشورهای اروپایی ممکن است امسال به بخش‌هایی از سوئد ملحق شوند که از خدمات EMADE برخوردار‌ند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات