مهندس ایرانی پلتفرمی برای هدایت پهپاد DJI Tello با رزبری پای و کنترلر پلی‌استیشن ایجاد کرد

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مهندسی به‌‌ نام محمدرضا شریفی موفق شده است پلفترمی برای پهپاد DJI خود ایجاد کند که از‌طریق کنترلر پلی‌استیشن ۴ می‌توان آن را کنترل کرد.
تبلیغات

مهندس محمدرضا شریفی با استفاده از کنترلر پلی‌استیشن ۴ و با کمک رزبری‌پای پلتفرمی برای کنترل پهپاد DJI Tello خود ایجاد کرده است. این پهپاد برای کار با گوشی‌های هوشمند ازطریق وای‌فای طراحی شده است.

هدایت پهپاد با رزبری‌پای، اولین پروژه‌ی رزبری‌پای شریفی نیست؛ زیرا در گذشته نیز رباتی برپایه‌ی پیکو ساخته است که می‌توان آن را با استفاده از شتاب‌سنج گوشی هوشمند کنترل کرد. وی اخیراً نیز ماشین رباتیکی ساخته است که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، حرکات دست را شناسایی و حرکت کند.

ایجاد پروژه در خانه به لوازم خاصی نیاز ندارد و شما فقط به یک کنترلر پلی‌استیشن ۴ و یک رزبری‌پای و یک پهپاد DJI Tello نیاز دارید. رزبری‌پای در این پروژه به‌‌عنوان واسط بین کنترلر و پهپاد عمل و اتصال بی‌سیم لازم برای پل ارتباطی را فراهم می‌کند.

شریفی تصمیم گرفت پروژه‌ی خود را به‌طور متن‌باز عرضه کند و بدین‌ترتیب کد منبع آن ازطریق گیت‌هاب برای همه‌ی علاقمندان دردسترس است. کتابخانه‌ای به نام EasyTello برای نصب روی رزبری‌پای موردنیاز است؛ زیرا امکان ارتباط با پهپاد Tello را میسر می‌کند. علاوه‌براین، کتابخانه‌ی pyPS4Controller ابزار لازم برای تفسیر ورودی کنترلر را فراهم می‌کند.

برای مشاهده‌ی این پروژه، می‌توانید به موضوع مرتبط در ردیت مراجعه کنید. مسلما در این صفحه پروژه‌های جالب دیگر محمدرضا شریفی را نیز مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات