تغییرات بزرگ مدیریتی در اینتل؛ خداحافظی با قائم‌مقام شرکت، پس از ۳۰ سال

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌دنبال تغییرات مدیریتی گسترده در اینتل، گریگوری برایانت، قائم‌مقام اجرایی و مدیر گروه کامپیوترهای شخصی، پس از ۳۰ سال این شرکت را ترک کرد.
تبلیغات

اینتل از دو تغییر بزرگ در سطوح بالای مدیریتی شرکت خبر داد؛ گریگوری برایانت، قائم‌مقام اجرایی و مدیر گروه کامپیوترهای شخصی، کسی که در CES 2022 از پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake‌ پرده برداشت، پس از ۳۰ سال، اینتل را ترک می‌کند و جای خود را به میشل جانستون هولتاس می‌دهد. هولتاس با سابقه‌ای ۲۵ ساله، هم‌اکنون مدیر ارشد درآمدها و مسئول ارتباطات، فروش و بازاریابی اینتل به‌حساب می‌آید. غول دنیای تراشه‌ها، مدیر ارشد مالی جدیدی را نیز از شرکت Micron جذب کرده است.

میشل جانستون هولتاس مدیر جدید گروه کامپیوتر شخصی اینتل

میشل هولتاس، مدیر جدید گروه کامپیوترهای شخصی اینتل و جایگزین گریگوری برایانت

خبر خروج گریگوری برایانت از اینتل باعث شگفتی بسیاری شد؛ او از سال ۲۰۱۷، مدیریت گروه کامپیوترهای شخصی را برعهده داشت و در مسیر سخت درآمدزایی از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری با معرفی پردازنده‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ، همراه اینتل بود. برایانت راه‌اندازی برنامه‌ی Intel Evo، به‌عنوان چارچوبی برای هدایت شرکت‌ها در مسیر تولید لپ‌تاپ‌های کارآمد باریک و سبک را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

برایانت در پایان ژانویه، اینتل را با هدف ماجراجویی‌های جدید ترک می‌کند. خروج ناگهانی برایانت بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه او کمتر از یک هفته‌ی پیش در رویداد CES 2022، به‌روی صحنه رفت و از پردازنده‌های جدید اینتل پرده برداشت. تحلیلگران می‌گویند هدف برایانت، بدل‌شدن به مدیرعامل شرکتی بزرگ طی پنج سال آینده است.

میشل جانستون هولتاس، جایگزین برایانت در سِمت مدیریت گروه کامپیوترهای شخصی، از سال ۱۹۹۶ در اینتل فعالیت دارد و طی ۲۵ سال گذشته مسئولیت‌های متعددی همچون مدیریت فروش و مدیریت حساب‌های جهانی شرکت را برعهده داشته و اکنون به‌عنوان مدیر گروه فروش، بازاریابی و ارتباطات مشغول به کار است. بدین ترتیب اینتل دو مدیر زن را بر مَسنَد بزرگ‌ترین کسب‌‌وکار‌های خود خواهد داشت: هولتاس در گروه کامپیوترهای شخصی و ساندرا ریورا در گروه دیتاسنتر.

دیوید زینسنر مدیر ارشد مالی جدید اینتل

دیوید زینسنر، مدیر ارشد مالی جدید اینتل

اینتل در دوران انتقال قدرت از گریگوری برایانت به میشل جانستون هولتاس، به‌دنبال مدیر جدیدی برای گروه فروش، بازاریابی و ارتباطات خواهد بود.

در تغییر مدیریتی دیگر، اینتل، مدیر ارشد مالی جدیدی خواهد داشت؛ جرج دیویس، مدیر کنونی اینتل در سال ۲۰۲۲ بازنشست خواهد شد و برهمین اساس، دیوید زینسنر از شرکت Micron جایگزین او خواهد بود. دوران فعالیت زینسنر در اینتل از تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) و چند روز پیش‌از انتشار گزارش مالی اینتل در تاریخ ۲۶ ژانویه آغاز خواهد شد. جرج دیویس تا ماه مه برای حصول اطمینان از گذار بدون مشکل، به‌عنوان مشاور در اینتل حضور خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات