سرمایه‌گذاری 120 میلیون دلاری کوالکام در شارپ

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شارپ ازین پس شریک تجاری کوالکام خواهد بود. شارپ در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌برد.
تبلیغات

بر اساس گفته‌های کوالکام، شارپ و پیکس‌ترونیکس -از زیر مجموعه‌های کوالکام- پیش از این توافق‌نامه‌ای در زمینه تکنولوژی صفحات نمایش امضا کرده بودند و این قرارداد جدید آن همکاری را گسترش خواهد داد. محوریت قرارداد جدید تکنولوژی IGZO، تکنولوژی صفحات نمایش جدید شارپ است که در حال حاضر بهترین گزینه برای آینده این صنعت می‌باشد.

میزان فروش شارپ در سه ماهه دوم و سوم سال جاری با ۱۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱.۱ تریلیون ین (۱۳.۷ میلیارد دلار) رسیده است. همچنین سود خالص این کمپانی به ۳۸۷.۶ میلیارد ین رسیده که حدود ۳۹.۸ میلیارد ین نسبت سال گذشته کاهش داشته است. اما قطعا شکست‌های شارپ نتیجه عدم تلاش این کمپانی نبوده است. این کمپانی پیش‌تر اقدامات زیادی مانند تعدیل کارکنان یا حتی فروش دارایی‌های خود، در زمینه صرفه‌جویی مالی انجام داده بود.

ماه گذشته گزارشاتی مبنی بر سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیون دلاری کوالکام و اینتل در شارپ منتشر شده بود. بر اساس ایمیلی که امروز به دست CNET رسید، کوالکام رسما تایید کرد که قصد سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری در این کمپانی را دارد. بر اساس توافقات صورت گرفته نیمی از این سرمایه تا آخر سال جاری میلادی و ۶۰ میلیون دلار باقی مانده آن در نیمه اول سال آینده به شارپ پرداخت خواهد شد.

اما احتمالا تزریق مالی به شارپ به همین جا و صرفا به کوالکام ختم نخواهد شد، چرا که هفته گذشته نیز شایعاتی مبنی بر علاقه دل و اینتل به سرمایه گذاری در شارپ شنیده می‌شد. اما تا اینجای کار هیچکدام از این دو کمپانی این شایعات را تایید نکرده‌اند.

در کنار مباحث مالی این قرارداد، کوالکام به این نکته اشاره کرده است که با توجه به تبحر پیکس‌ترونیکس در زمینه تکنولوژی صفحه نمایش‌های کم مصرف، همکاری شارپ و پیکس‌ترونیکس باعث افزایش شتاب پیشرفت تکنولوژی IGZO خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات