کمک ۳۷۵ میلیون دلاری کوآلکام و اینتل به شرکت شارپ

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های کوآلکام و اینتل قصد دارند تا میلیون‌ها دلار در شارپ سرمایه‌گذاری کرده و این تولید کننده برتر صفحات نمایش را از مشکلات شدید مالی نجات دهند.
تبلیغات

بنا به خبرهای تایید نشده دو شرکت کوآلکام و اینتل جلساتی را با شارپ برگزار کرده‌اند و قصد دارند تا 375 میلیون دلار را در قالب کمک مالی و سرمایه‌گذاری به این شرکت شارپ ژاپن اهدا کنند.

بنا به گزارش امروز کیودو نیوز ژاپن، شرکت اینتل مذاکراتی را برای سرمایه‌گذاری 30 تا 40 میلیارد ینی (حدوداً 378 تا 500 میلیون دلاری) در شارپ صورت داده است. از طرف دیگر گزارش‌ خبرگزاری رویترز نشانگر تمایل دو شرکت کوآلکام و اینتل برای انجام سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش 378 میلیون دلار است.

با این وجود، در گزارش رویترز اشاره شده که تمایل اینتل به این سرمایه‌گذاری کمتر از کوآلکام بوده و به نظر می‌رسد که این کمپانی تا پایان ماه جاری به توافق اصولی لازم برای انجام این سرمایه‌گذاری با شارپ برسد.

شارپ، بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی صفحات نمایش LCD در ژاپن است که همکنون با مشکلات جدی مالی دست به گریبان شده و می‌کوشد تا به هر قیمتی که شده حیات خود را در این حوزه حفظ نماید. این شرکت اخیراً نیز وامی 360 میلیارد ینی از دو بانک ژاپنی دریافت کرده است تا خود را تا مارچ 2014 سر پا نگه دارد.

برخی از ارزشمندترین دارایی‌های شارپ عبارتند از پلی‌سیلیکون‌های دمای پایین (low-temperature polysilicon) و فناوری صفحات نمایش ایگزو (IGZO)؛ که هر دو مورد به طراحان گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ اجازه می‌دهد تا صفحات نمایش باریک و با کیفیت بسیار بالایی را تولید کرده و در محصولات خود به کار گیرند.

گفتنی است از اکتبر گذشته تاکنون، شارپ به طور رسمی تولید باکیفیت‌ترین صفحه نمایش خود که دارای بیشترین میزان پیکسل در اینچ مربع می‌باشد را شروع کرده است. این صفحه نمایش 5 اینچی دارای وضوح نمایش 1920*1080 پیکسلی بوده و دارای تراکم 443 پیکسل در اینچ است. این در حالی است که آیفون اپل دارای تراکم 326 پیکسل در اینچ است.

در عین حال اینتل اعلام کرده که سرمایه‌گذاری بر روی اولترابوک‌های خود را کنار گذاشته و به دنبال تولید اجزای مرتبط با اولترابوک‌ها است که شامل مواردی همچون صفحات نمایش لمسی می‌شود. کوآلکام نیز پیش‌تر سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را بر روی تامین صفحات نمایش با کیفیت بالا کرده بود.

گفتنی است تاکنون هیچ یک از سه شرکت اینتل، کوآلکام و شارپ به تماس‌های خبرنگاران پاسخی نداده و از تایید این خبر استنکاف کرده‌اند.

شما آینده شارپ را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات