سامسونگ بخشی از ظرفیت تولید گوشی خود را از ویتنام به هند منتقل می‌کند

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد سهم ظرفیت تولید هفت مکان اصلی تولید گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهد.
تبلیغات

غول فناوری کره‌ی جنوبی قصد دارد با تجدیدنظر در ظرفیت تولید کارخانه‌های اصلی خود واقع در کشورهای مختلف شرایطی ایجاد کند که هیچ‌کدام از این مراکز اصلی تولید گوشی هوشمند به‌تنهایی سهمی بیش از ۳۰ درصد از ظرفیت کلی تولید شرکت نداشته باشند.

تصمیم اخیر سامسونگ در راستای تمرکز زدایی از خطوط تولید و برای پایین آوردن ریسک غیرفعال شدن یکی از خطوط تولید در شرایط خاص است. این تصمیم به‌معنای کاهش یافتن ظرفیت تولید کارخانه‌های موجود در ویتنام از ۱۸۲ به ۱۶۳ میلیون دستگاه در سال و افزایش ظرفیت کارخانه‌های واقع در هند به ۱۰۸ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۶ است.

به‌گزارش گیزموچاینا تغییر ظرفیت کارخانه‌های فعلی سامسونگ که در کشورهای هند، اندونزی، ویتنام و برزیل قرار دارند به‌احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و درنتیجه ظرفیت تولید سالانه‌ی این کارخانه‌ها تا پایان سال جاری تغییر محسوسی نخواهند کرد.

علاوه‌بر تمرکز زدایی و کاهش ریسک خطوط تولید، به‌نظر می‌رسد این تصمیم ناشی از تغییر سیاست سامسونگ برا افزایش تمرکز روی هند برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از بازار بزرگ این کشور باشد. پس از نهایی‌شدن اعمال تغییرات در ظرفیت تولید کارخانه‌ها تا سال ۲۰۲۶ می‌توان انتظار داشت هند با ۲۵ درصد بزرگ‌ترین سهم را از ظرفیت تولید سامسونگ داشته باشد و پس از آن کشورهای ویتنام، اندونزی و برزیل به‌ترتیب با ۲۰، ۱۴ و ۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند.

سامسونگ طی سال‌های اخیر ظرفیت تولید خود را برای مواجهه با شرایط پیش‌بینی نشده افزایش چشمگیری داده است؛ به‌طوری که اکنون شرکت کره‌ای با دراختیار داشتن خطوط تولید «رزرو» و توان تولید ۲۰ درصد دستگاه مازاد، برای شرایط افزایش تقاضای پیش‌بینی نشده نیز آمادگی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات