آمنی‌ویژن اولین ماژول دوربین سلفی مجهز به حسگر RGBC را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
آمنی‌ویژن نخستین ماژول دوربین سلفی مجهز به حسگر RGBC با قابلیت همیشه روشن را تحت عنوان OV32C رونمایی کرد.
تبلیغات

روز گذشته شرکت آمنی‌ویژن (OmniVision) حسگر عکاسی جدید خود با نام OV32C را معرفی کرد. جدیدترین محصول این شرکت ماژول دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت RGBC است که به‌صورت مخصوص برای به‌کارگیری در دوربین جلوی گوشی هوشمند طراحی شده است.

ماژول OV32C در فرمت اپتیکال ۱/۳.۲ اینچی عرضه خواهد شد که به‌گفته‌ی شرکت ازنظر نسبت عملکرد به اندازه، بهترین بازدهی را در نسل بعدی دوربین‌های سلفی گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌کند. همچنین، ماژول جدید آمنی‌ویژن از فناوری RGBC پشتیبانی می‌کند که موجب می‌شود در شرایط نوری مختلف عکس‌هایی با بهترین کیفیت ممکن را ثبت کرد. ازسویی دیگر، گره‌های کم‌مصرف OV32C ویژگی دوربین سلفی «همیشه روشن» را برای گوشی هوشمند به ارمغان می‌آورد. قابلیت همیشه روشن حسگر دوربین با استفاده از هوش مصنوعی تجربه کاربری بهتری رقم می‌زند و می‌تواند در بسیاری از فعالیت‌های عادی مثل تشخیص چهره، اسکن QR کد و... سریع‌تر عمل کند.

ماژول OV32C آمنی‌ویژن / OmniVision OV32C

آرون جایاسیلان، مدیر بازاریابی در آمنی‌ویژن، می‌گوید:

کاربران گوشی هوشمند انتظار بالاترین سطح کیفیت ممکن را از دوربین‌های گوشی خود دارند؛ اما، چالش همیشگی طراحی دوربین سلفی در گوشی، فضای بسیار محدود آن است که جدیدترین ماژول ما یعنی OV32C با فراهم کردن عملکرد اندازه‌ی پیکسل ۱/۲.۸ اینچ در فرمت اپتیکل جمع‌وجور ۱/۳.۲ اینچی این مسئله را پوشش داده است. علاوه‌براین، حسگر OV32C نخستین ماژول در بازار حسگرهای دوربین گوشی همراه است که آرایه RGBC را ارائه می‌کند که می‌تواند تا ۵۰ درصد حساسیت حسگر به نور را بهبود دهد تا درنهایت منجر به خروجی با کیفیت عکس در محیط‌های کم‌نور شود.ازسویی دیگر، با استفاده از RGBC روی تراشه در الگوریتم ترکیبی بایر، پیچدگی طراحی برای تولیدکنندگان را کاهش دادیم، زیرا با این روش، دیگر نیازی به واحد پردازشی جداگانه‌ی RGBC نخواهد بود.

آمنی‌ویژن، پیشرو در توسعه‌ی فناوری‌های تصویربرداری دیجیتال پیشرفته است که در بسیاری از مدل‌های گوشی‌های هوشمند به‌کار رفته است. این شرکت، اکنون به‌دنبال گسترش فعالیت خود با ارائه‌ی دوربین سلفی همیشه روشن و حسگر RGBC است.

با وجود اینکه تمام جزئیات منتشرشده روی کاغذ بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند؛ اما باید همچنان برای عرضه‌ی آن منتظر باشیم تا عملکرد آن را در دنیای واقعی بررسی کنیم. در بیانیه‌ی شرکت آمده است که اطلاعات بیشتر در رویداد CES ۲۰۲۲ در تاریخ ۵ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی (۱۵ تا ۱۸ دی ۱۴۰۰) دردسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ویژگی RGBC در دوربین سلفی گوشی هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات