اوپو فناوری Thunder سامسونگ را با نمایش ری تریسینگ روی یک گوشی به نمایش گذاشت

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی اوپو با نمایش فناوری ری‌تریسینگ روی یک گوشی هوشمند، سعی دارد تا بخشی از هیجانات این فناوری که سامسونگ قبلا به‌وجود‌ آورده است را به خود جلب کند.
تبلیغات

پس از سامسونگ، اوپو درحال آماده شدن برای ارائه‌ی قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) روی گوشی‌های هوشمند است. این روش رندر گرافیکی، با ایجاد افکت‌ها و سایه‌‌روشن‌های واقعی، به واقعی‌تر نشان دادن بازی‌ها کمک می‌کند.

اوپو در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به OPPO ODC، تکنیک رهگیری پرتو یا ری‌تریسینگ را در گوشی رینو ۶ پرو 5G که در ماه ژوئن عرضه شده است به‌نمایش گذاشت. این گوشی پرچم‌دار از تراشه‌ی ۶ نانومتری دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک و تراشه‌ی گرافیکی Mali-G77 آرم بهره می‌برد. پردازنده‌ی مورد اشاره به‌خودی خود، قادر به ارائه‌ی قابلیت ری‌تریسینگ نیست، بنابراین به‌نظر می‌رسد که این ویژگی با بهره گرفتن از شتاب‌دهنده‌ی نرم‌افزاری ارائه شده در ColorOS 12 توسعه داده شده است.

به‌گزارش فون آرنا، پیاده‌سازی ری‌تریسینگ اوپو بر پایه‌ی API ولکان (Vulkan) انجام شده که درواقع بخشی از سیستم‌عامل است. افکت‌ها علاوه‌بر بازی‌ها در فیلترهای تصویر، تصاویر زمینه‌ی زنده و برنامه‌ی حوزه‌ی واقعیت افزوده نیز قابل مشاهده خواهند بود. این شرکت قصد دارد فناوری یاد شده را در سال آینده به‌صورت تجاری عرضه کند. در همین‌حال، ظاهرا اوپو درحال توسعه‌ی سیستم-روی-چیپ (SoC) سه نانومتری است که در اولین فرصت در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

یک افشاگر معروف خبرهای فناوری به‌نام آیس‌یونیورس اعلام کرده که اوپو فناوری رهگیری پرتو خود را در نیمه‌ی اول ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد. این شرکت چینی سعی دارد با نمایش اولیه‌ی این قابلیت روی یک گوشی هوشمند، هیجانات حول فناوری تاندر (Thunder) سامسونگ را به خود جلب کند.

در اخبار مرتبط اعلام شده است که آرم سال آینده یک پردازنده‌ی گرافیکی پرچم‌دار معرفی خواهد کرد که نسبت به Mali-G710 تا ۳۰ درصد بهتر عمل می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تا فناوری ری‌تریسینگ را به تراشه‌های گرافیکی خود اضافه کند.

سامسونگ احتمالا آرم و اوپو را در پشتیبانی از فناوری ری‌تریسینگ برای گوشی‌های هوشمند شکست خواهد داد. غول فناوری کره‌ای سعی دارد تا این تکنولوژی را در تراشه‌های اگزینوس خود ارائه کند. این شرکت معمولا نسخه‌های اروپایی و خارومیانه‌‌ی گوشی‌های پرچم‌دار خود را به تراشه‌های اگزینوس مجهز می‌کند. این پردازنده احتمالا گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ را به‌ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند گیمینگ سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد کرد.

البته هنوز مشخص نشده است که گوشی‌های هوشمند برای ارائه‌ی قابلیت رهگیری پرتو آمادگی دارند یا خیر. به‌عنوان مثال به عقیده‌ی جن‌هسون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، بازی‌های موبایلی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند بسیار بزرگ خواهند بود. همچنین این تجربه با تجربه‌ی اجرای بازی‌های مخصوص رایانه‌های رومیزی و کنسول‌های اختصاصی بازی، قابل مقایسه نخواهد بود.

نظر شما در مورد فناوری ری‌تریسینگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات