راه رفتن روی دیوار چین، در جدیدترین تور مجازی گوگل

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم هنر و فرهنگ گوگل تور مجازی ترتیب داده که می‌توانید توسط آن از دیوار بزرگ چین دیدن کنید.
تبلیغات

تیم هنر و فرهنگ گوگل یک تجربه آنلاین جدید را راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد عملاً از دیوار چین عبور کنند. تجربه «راه رفتن در دیوار بزرگ چین» شامل تور ۳۶۰ درجه مجازی منحصر به فردی در یکی از بهترین قسمت‌های این بنای تاریخی است که شامل ۳۷۰ تصویر از دیوار بزرگ و همچنین ۳۵ داستان می‌شود که به جزئیات معماری می‌پردازند.

به گزارش تک کرانچ، پیر سئسا، مدیر برنامه Google Arts & Cultures، با انتشار پستی در وبلاگ خود گفت:

دیوار بزرگ چین به عنوان بزرگ‌ترین بنای ساخته‌شده توسط بشر در جهان، یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین میراث تاریخی است که سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند؛ اما همه این فرصت را ندارند که دیوار بزرگ را از نزدیک ببینند. امروز، با همکاری متخصص مشهور دیوار بزرگ، دانگ یائوهوی و متولیان شهر آبهای گوبی، Google Arts & Culture یک صفحه موضوعی جدید ارائه می‌دهد که به مردم امکان می‌دهد به‌طور مجازی از دیوار بزرگ دیدن کنند.

این تجربه به کاربران این فرصت را می‌دهد تا با تاریخچه دیوار بزرگ بیشتر آشنا شوند و قسمت‌هایی از آن را که دسترسی به آن‌ها دشوار است مشاهده کنند. همچنین هدف این پروژه درک بهتر نحوه نگه‌داری دیوار بزرگ برای نسل‌های آینده است.

تجربه مجازی ارائه شده توسط گوگل شامل نمای پانوراما از دیوار، همراه با نمای ۳۶۰ درجه از برج مراقبت و قسمت‌های مختلف آن است. کاربران همچنین می‌توانند در مورد نحوه و زمان ساخت دیوار بزرگ اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برای کسانی که می‌خواهند حتی بیشتر در تاریخچه این بنای تاریخی کاوش کنند، قابلیتی وجود دارد که می‌توانید توسط آن دیوارها و آجرهای کنار دیوار را رمزگشایی کنید. به‌عنوان مثال، قادر خواهید بود امضاهای پنهان، تمبرها و الگوهای اسرار آمیز حک‌شده روی آجرها را از نزدیک مشاهده کنید.

گوگل طی چند سال گذشته تعداد زیادی تور مجازی ۳۶۰ درجه راه‌اندازی کرده است و همچنان از این فناوری استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۶، غول جست‌وجوی دنیای فناوری یک تجربه مجازی ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد در پارک‌های ملی ایالات متحده آمریکا بچرخند. از آن زمان، این شرکت تورهای مجازی مشابهی را برنامه‌ریزی کرده و با این کار استفاده از واقعیت مجازی را نیز به روش‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است. به‌عنوان مثال، گوگل در سال ۲۰۱۷ یک گالری هنری واقعیت مجازی راه انداخت و همچنین یک ابزار Tour Creator در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد تا به دانش‌آموزان اجازه دهد تورهای VR خود را خلق کنند.

برای امتحان کردن این تجربه جدید، می‌توانید از وب‌سایت «راه رفتن در دیوار بزرگ چین/ Walk the Great Wall of China» دیدن کرده یا اپ Google Arts & Culture را برای اندروید یا iOS بارگیری و نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات