تبدیل شیشه جلو خودرو به نمایشگر هوشمند با فناوری AR HUD هواوی

شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی فناوری جدیدی به نام AR HUD را معرفی کرده است که می‌تواند شیشه جلو خودرو را به صفحه‌نمایش هوشمند تبدیل کند.
تبلیغات

هواوی به‌تازگی جدیدترین نوآوری خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو مونیخ رونمایی کرده است. این فناوری جدید AR HUD نام دارد و سیستمی مبتنی‌بر واقعیت افزوده است که صفحه‌نمایشی در ماشین ایجاد و شیشه جلو را به نمایشگر هوشمند تبدیل کند.

طبق گزارش گیزموچاینا و براساس اطلاعات رسمی منتشرشده، فناوری جدید AR HUD نمایشگری تعاملی و حاوی اطلاعات مفید برای جلوپنجره خودرو است. اگر نمی‌دانید، HUD ویژگی رایج در هواپیماهای نظامی مانند هواپیماهای جنگنده است که در آن جزئیات مهم مانند سرعت و ارتفاع و سایر اطلاعات حیاتی درمقابل خلبان نمایش داده می‌شود.

اکنون غول فناوری چینی به‌دنبال استفاده از فناوری مبتنی‌بر واقعیت افزوده برای ارائه راه‌حلی مشابه در نسل آینده خودروها است. هواوی معتقد است که ازطریق HUD خودروسازان می‌توانند فناوری‌های جدید و ایمنی و سرگرمی را باهم ادغام و تجربه رانندگی جذاب و خاصی ارائه کنند.

AR HUD

هواوی AR HUD از زاویه دید بزرگی (۱۳ در ۵ درجه) برخوردار و شامل نمایشگر ۷۰ اینچی است که می‌تواند تا ۷٫۵ متر را پوشش دهد. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مزاحمت و شلوغی، هواوی سیستم مرتبط را در قسمت پایین پشت فرمان قرار داده است. AR HUD جدید اطلاعات ناوبری مانند فاصله مسیر و تعداد لاین‌های جاده و سایر جزئیات مهم مانند شرایط آب‌وهوا را می‌تواند ارائه دهد. علاوه‌براین، می‌توان از این فناوری در حالت دید در شب یا بینایی کمکی در شرایط خاص مانند باران شدید یا نور کم یا حتی مه غلیظ استفاده کرد.

AR HUD

این امر ایمنی راننده و سرنشینان را نیز تضمین می‌کند. هواوی گفته است که AR HUD از صفحه‌نمایش Full HD تا 100PPD بهره می‌برد و مسائلی مانند روشنایی و کنتراست کم یا اعوجاج تصویر که به فناوری سنتی HUD آسیب می‌رساند، مانع آن نمی‌شود. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان از آن به‌عنوان ابزار سرگرمی و پلتفرم چند‌رسانه‌ای نیز استفاده کرد که ویژگی پخش فیلم را ارائه می‌دهد. از دیگر برنامه‌های کاربردی جالب این صفحه‌نمایش می‌توان به ارائه سیستم نقشه‌برداری سه‌بعدی اشاره کرد که به‌صورت لحظه‌ای اطلاعاتی درباره پارکینگ‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها‌، پمپ‌‌بنزین‌ها و... ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات