شایعه: فناوری HyperCharge شیائومی تا ژوئن ۲۰۲۲ به تولید انبوه می‌رسد

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین اطلاعات به‌دست‌آمده، احتمالا تا ژوئن ۲۰۲۲ استفاده از فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی HyperCharge شیائومی را در گوشی‌های هوشمند شاهد خواهیم بود.
تبلیغات

شیائومی،‌ یکی از شرکت‌های معروف چینی، ماه می سال جاری فناوری نوآورانه شارژ سریع خود موسوم به HyperCharge را معرفی کرد. کانسپت این فناوری جدید با یک دستگاه گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ پرو نشان داده شد که به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز بود. نتایج اعلام‌شده شیائومی نشان داد که HyperCharge می‌‌تواند با قدرت ۲۰۰ واتی خود با کابل باتری دستگاه مذکور را تنها در ۸ دقیقه کاملا شارژ کند که رکوردی جدید در جهان محسوب می‌شود.

افزون‌براین، این فناوری رکورد دیگری در بخش شارژ بی‌سیم شکست و توانست به‌صورت بی‌سیم و با قدرت ۱۲۰ وات، دستگاه می ۱۱ پرو را تنها در ۱۵ دقیقه کاملا شارژ کند. دراین‌میان، یکی از سؤالات اصلی علاقه‌مندانِ فناوری یادشده این است که چه زمانی می‌توان انتظار رسیدن آن به گوشی‌های هوشمند را داشت؟

بر‌‌‌اساس گزارش gizmochina، احتمالا در سال ۲۰۲۲ هنگامی که قرار است تولید انبوه دستگاه‌های جدید تا ژوئن آغاز شود، استفاده از HyperCharge را در گوشی‌های هوشمند شاهد خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد این فناوری نوآورانه با یکی از گوشی‌های خط‌تولید پرچم‌داران ۲۰۲۲ شیائومی همراهی می‌شود. طبق اخبار منتشر‌شده، شیائومی می ۱۲ اولترا ممکن است دستگاهی باشد که این فناوری را ارائه می‌دهد.

رکوردشکنی شیائومی

پس از اینکه شیائومی HyperCharge را در گوشی هوشمند می ۱۱ پرو نشان داد، سؤالات مختلفی درباره شیوه عملکرد این فناوری مطرح شد. همچنین براساس محاسبات‌، مشخص شد پس از ۸۰۰ چرخه شارژ سریع با این فناوری، ظرفیت باتری ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

درضمن، نگرانی‌هایی نیز درباره این موضوع وجود دارد که آیا می‌توان از فناوری HyperCharge در سایر دستگاه‌ها خارج از محدوده خط‌تولید Mi استفاده کرد یا خیر. اکنون مسابقه‌ای بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و سازندگان لوازم جانبی برای رسیدن به بهترین فناوری ممکن برای شارژ سریع و کمترین کاهش در عمر باتری وجود دارد. سرعت شارژ فعلی بین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه است. تولیدکنندگان دائما در تلاش‌اند تا محدودیت‌ها را کنار بزنند و سرعت شارژ باتری را بیشتر کنند؛ در‌نتیجه به‌نظر می‌رسد به‌زودی شکسته‌شدن رکورد شیائومی در این زمینه را شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات