اوپو امروز جدیدترین فناوری شارژ سریع خود را معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار پوستری توسط اوپو، مشخص شد که این شرکت قصد دارد امروز (۲۲ جولای) از جدیدترین فناوری شارژ سریع خود پرده‌برداری کند.
تبلیغات

چندین سال است که تولیدکنندگان تلفن همراه در حال کار روی فناوری شارژ سریع دستگاههای پریمیوم هستند و به نظر نمیرسد در آیندهای نزدیک تلاش برای رسیدن به موفقیت در این زمینه متوقف شود.

به گزارش Gizmochina، اوپو که همیشه یکی از مهمترین شرکتها در زمینه فناوری شارژ سریع گوشی هوشمند بوده، بهتازگی به پیشرفت بزرگ دیگری در این مسیر دست پیدا کرده است. این سازنده چینی از طریق پوستری تأیید کرده که جزئیات این فناوری در تاریخ ۳۱ تیر (۲۲ جولای) فاش میشود.

در پوستر منتشرشده توسط این شرکت در ویبو نوشته شده است:

از ۲۲٫۵ به ۱۲۵ وات؛ آیا شارژ تلفن‌ همراه می‌تواند سریع‌تر و سریع‌تر شود؟

بر اساس متن این پوستر، اوپو درباره چیزی فراتر از شارژ «سریع» صحبت خواهد کرد.

پوستر شارژ سریع اوپو

سال گذشته اوپو فناوری شارژ Super Flash با قدرت ۱۲۵ وات را معرفی کرد که می‌تواند تنها در عرض ۵ دقیقه یک تلفن هوشمند مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را تا ۴۱ درصد شارژ کند و آن دستگاه در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این فناوری بر اساس پروتکل شارژ ۶۵ واتی SuperVOOC 2.0 موجود ساخته شده است. پروتکل شارژ VOOC برای افزایش کل توان، همیشه بر افزایش جریان (به جای ولتاژ) متمرکز بوده است. این فناوری با نسخههای قبلی مانند پروتکلهای SuperVOOC و VOOC سازگار است.

درحالیکه یک سال از معرفی فناوری مذکور گذشته است، این شرکت هنوز موفق نشده از آن در گوشیهوشمند استفاده کند. همین مسئله باعث میشود فکر کنیم شاید پوستر منتشرشده به آن مربوط است و سرانجام پس از گذشت یک سال میتوانیم آن را در گوشیهای هوشمند اوپو مشاهده کنیم. اخیراً Digital Chat Statio ادعا کرده است که فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات اوپو در کارخانه هویژو در حال پشت سر گذاشتن آزمایشهای مختلف است که به طول عمر و قابل اعتماد بودن آن مربوط میشود.

اما آیا سرانجام فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی را در یک گوشی هوشمند تجاری مشاهده خواهیم کرد؟ چنین سرعتی می‌تواند مسئله شارژ شدن باتری تلفن همراه را کاملاً تغییر بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات